google چادر = محرومیت از ویتامین دی؟! | حجاب برتر
Find Me Here
17 جولای

چادر = محرومیت از ویتامین دی؟!

مجموعه: صوت

برخی می گویند پوشیدن چادر مانع از رسیدن ویتامین دی به بدن می شود…!

صحبت های حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در این زمینه چندین پاسخ ارائه می کنند- کاری از دوستان رادیو میقات

من احساس می کنم که باید تشکر کنیم از این افراد که این شبهه را مطرح می کنند که این قدر نگران بانوان مسلمان هستند. برای اولین بخش جواب این گونه شروع کنیم که اینها که این قدر نگران بانوان مسلمان هستند چرا نگران بچه های عراق، افغانستان و … نیستند؟ آیا آنها ویتامین دی و حیات لازم ندارند؟!

بیماران مختلفی در ایران هستند که به خاطر تحریم دارویی همین افراد دارند از دست می روند و داروهای حیاتی را جزو تحریم قرار داده اند… این مطلب اول.

مطلب دوم: آیا چادر و حجاب مانع ویتامین دی می شود یا نه؟ بنده متخصص نیستم. اینها را باید متخصصین و پزشکان پاسخ بدهند که آیا تنها منبع ویتامین دی نور خورشید است و حجاب مانع می شود یا نه؟

در همین برنامه رادیویی، از جهت پزشکی نیز این مطلب بررسی می شود…

من می خواهم از نگاه دیگری نیز پاسخ بگویم. خالق من و شما این عالم را دارای دو لایه خلق کرده است: روح و جسم، دنیا و آخرت، مادی و فرامادی و…. دنیای نسبت به آخرت اصلا قابل مقایسه نیست. جسم من وسعتش نسبت به روح من قابل مقایسه نیست. آن خالق زیبا دستورات زیبایی را که به ما داده هردو بعد انسان را درنظر گرفته است. اما آن قدر جسم من برایش مهم بوده که دستوراتی که برای روح من داده گاهی وقت ها تحت الشعاع سلامت جسم من قرار داده است نمونه اش ماه مبارک رمضان. روزه هم بیش از آنکه نتایج جسمی را بیان کنیم نتایج معنوی و روحی آن را بیان می کنیم. روزه برای رشد روح و آخرت و باطن من است. اما همین باطن و معنویت را خداوند فرموده اگر به جسمت ضرر می رساند نه تنها واجب نیست بلکه حرام است.

حالا این خدایی که برای سلامت جسم من که از روح من کوچک تر است این احکام را این طور عوض می کند آیا می شود نسبت به نیاز جسمی بانوان بی توجه باشد؟ ضمن اینکه این دستور حجابی که خداوند برای بانوان قرار داده (که مردان نیز هستند ولی چون زنان دارای زیبایی بیشتر هستند توصیه به آنها بیشتر است) از این طرف دستور به کل جامعه نیز داده است یعنی برای بانوان محل تفریح اختصاصی و… احداث کنید که ویتامین دی به ایشان برسد و…. اگر برای زنان محیط های مختلف اختصاصی خوبی باشند و خانه ها حریم خوبی داشته باشند آن دو ساعتی که در راه و رفت و آمد هستند خیلی اذیتشان می کند؟ آن خالق قطعا از شما دلسوزتر است.

جواب سوم: ما قطعا می دانیم که انسان برای نیازهایش گاهی وقت ها سفره آماده پهن نیست. گاهی برای رسیدن به نیازهایش باید تلاش کند. من گرسنه ام اگر در خیابان بودم اجازه هست که در هر مغازه ای دستم را بیندازم و غذا بردارم؟ فرض می کنیم ویتامین دی برای همه لازم باشد و حجاب مانع. آیا این بدنی که ویتامین دی نیاز دارد آیا منطقی به آن اجازه می دهد برای تامین نیاز خودش جامعه را آلوده کند؟!

اولین استراتژی شیطان این است که فوق تخصص نیازسنجی است. در همه نیازها می رود سراغ ویتامین دی انسان ها. کشته شدن مردم و زندانیان دغدغه شان نیست اما ویتامین دی خانم ها دغدغه آنهاست.

استراتژی دوم شیطان این است که فوق تخصص ظاهرسازی است. سعی می کند خودش را دلسوز جلوه دهد. دلسوز حقوق زنان هستند.

سومین استراتژی شیطان فوق تخصص استفاده از واسطه های ارزشی است. قسم می خورند، گریه می کنند و … : « ما دلمان برای این بانوان می سوزد چرا؟ ویتامین دی نمی گیرید و فلان…»

[tabs][tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود صحبت های حجت الاسلام ماندگاری با حجم ۴٫۴ مگابایت [/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه