google رابطه عزت نفس و حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
13 جولای

رابطه عزت نفس و حجاب

مجموعه: صوت

رابطه عزت نفس و حجاب چیست؟- مصاحبه ای با سرکار خانم سعادتمند

یک تعریف خیلی خلاصه و کوتاه از هویت بدهم: تصویر و تصوری که از خودمان داریم به علاوه تصویری که دیگران از ما دارند هویت ما را تشکیل می دهد. حالا یک وقتی این دو تا با هم هماهنگ است . در مقوله حجاب به عنوان مطالعه موردی (case study) وقتی در کلاس هایمان در دانشگاه درمورد حجاب بحثی مطرح می شود اعتقادات دانشجویان براین است که اگر این شیوه پوشش و آرایش نداشته باشیم دیگر نمی توانیم در این جامعه جایگاهی داشته باشیم.

درحقیقت در مقوله اعتماد به نفس می گوییم هرچه بیشتر نتیجه زندگی خودم را در بیرون جستجو بکنم یعنی از خودم بیگانه شده ام اما اگر در زندگی شخصی خودم از داشته ها و توانایی های خودم استفاده می کنم یعنی هویت خودم را حفظ کرده ام. درست است که در زمینه آرایش و نوع پوشش بیرونی این ما هستیم که کار را انجام می دهیم اما به خاطر عوامل بیرونی است لذا از خودمان بیگانه شده ایم

درست است که من به تحسین دیگران نیاز دارم اما گاهی به جایی می رسد که منی وجود ندارد و دیگر خودمان را فراموش می کنیم و دیگر خودمان نیستیم و جایگاهی نداریم و تنها و تنها به خاطر قضاوت دیگران است که پوششمان را تغییر می دهیم. اگر جوانان این احساس را بکنند که اگر با این نوع پوشش در جامعه حضور پیدا نکنم جایگاهی نخواهم داشت یعنی از خودم دارم بیگانه می شوم.

البته این به آن معنی نیست که همه باحجاب ها دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و کسانی که کم حجاب هستند اعتماد به نفس ندارند.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]داناود صوت صحبت های سرکار خانم سعادتمند با حجم ۴٫۷ مگابایت [/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه