google تکلیف زن ؟! | حجاب برتر
Find Me Here
30 ژوئن

تکلیف زن ؟!

مجموعه: صوت

زن، نه تنها حق حضور در جامعه دارد بلکه مکلف است در جامعه حضور یابد…

زن از نگاه اسلام، مکلف به حضور در جامعه است. چرا که در قرآن می فرماید: « المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض». وقتی مومنات را می گوید برای چه این کار را می کند؟ می توانست «مومنون» را بگوید هر دو را در بربگیرد اما برای تاکید آورده است.

گاهی خانم ها می گویند اسلام به ما حق حضور در جامعه نمی دهد. اینجا باید بگوییم که زن نه تنها حق دارد بلکه مکلف است که در جامعه حضور پیدا بکند. اما حضور در جامعه باید تعریف شود. آیا باید از زن استفاده ابزاری کنیم؟ از جذابیت های او استفاده ابزاری کنیم؟ قطعا این نگاه مورد تایید اسلام نیست که حضور به معنای استفاده ابزاری باشد.

برخی ها این حضور در جامعه را حضور فیزیکی در نظر می گیرند. حضرت امام خمینی (ره) چقدر در جامعه تغییر ایجاد کرد؟! اما مادر و همسر امام چقدر در جامعه حضور داشتند؟! تقریبا نزدیک به صفر

خانم ها در جامعه می توانند به دو گونه حضور یابند:

اول: حضور فیزیکی و مادی مانند تدریس و شاغل بودن

دوم: آدم سازی ( فعالیتی که هیچ مردی نمی تواند انجام دهد). این که مرد از دامن زن به معراج می رود تعارف نیست. حضرت امام (ره) نقش زنان در انقلاب را بیش از مردان می دانند.  بسیار تاکید می شود که حضور فیزیکی و مادی زنان در جامعه از این نوع حضور دوم شما را منع نکند. وظیفه اصلی، وظیفه انسان سازی و مردسازی است.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود کلیپ صوتی تکلیف زن[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه