google بحرانی شبیه ایران | حجاب برتر
Find Me Here
28 ژوئن

بحرانی شبیه ایران

مجموعه: متن

بحران حجاب در یکی از کشورهای افریقایی بسیار شبیه ایران است اما آنها راهکاری را پی گرفته اند…

بحرانی شبیه ایران

این طرح ابتکاری از سوی بنیاد «خواهران حجاب مالاوی» به منظور اشاعه فرهنگ پوشیدگی و محجوبیت و نیز مقابله با تصورات نادرست در مورد حجاب و مقابله با تبعیض علیه بانوان محجبه راه‌اندازی شده است.

سمیه لیمانی، یکی از بنیانگذاران بنیاد «خواهران حجاب مالاوی» گفت: با گذشت ۲۰ سال از ظهور دموکراسی در مالاوی، معیارهای پوشش در میان بانوان و دختران در مالاوی پایین آمده و عدم رعایت نجابت در پوشش، چالش‌های زیادی را به دنبال آورده است.

وی افزود: از این‌رو ما با راه‌اندازی این طرح ضمن اشاعه محجوبیت در میان بانوان مسلمان، تلاش می‌کنیم تا خطرات ناشی از پوشش نامناسب را در جامعه کاهش دهیم.

لیمانی با راه‌اندازی این طرح قصد دارد علاوه بر ترویج حجاب، با تصورات نادرست در مورد حجاب اسلامی نیز مقابله کند.

وی می‌گوید: ما می‌خواهیم به جامعه نشان دهیم که حجاب نشانه عقب‌ماندگی نیست. در برخی نقاط کشور ما، بانوان مسلمان به خاطر حجاب هدف تبعیض و تمسخر قرار می‌گیرند. این مسئله سبب شده که برخی از حجاب دست بکشند.

2b (1)

لیمانی افزود: در این طرح ما قصد داریم با آگاه‌‌سازی جامعه، زمینه را فراهم کنیم تا بانوان مسلمان با حجابشان در جامعه پذیرفته باشند.

این طرح همچنین شامل برگزاری نمایشگاه‌های لباس اسلامی است که مدل‌های روز و جدید منطبق با اصول اسلامی را در معرض نمایش می‌گذارد.

طرح ترویج حجاب مالاوی با تحسین مسلمانان مواجه شده است.

مالاوی کشوری است در جنوب شرق آفریقا که مسلمانان ۳۶ درصد جمعیت ۱۶ میلیونی آن را تشکیل می‌دهند. اسلام پس از مسیحیت بیشترین تعداد پیروان را در میان مردم مالاوی دارد.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • سلام
    حالا این طرحشون چی بوده؟ در مورد طرحی که اجرا کردند بیشتر توضیح بدید. ممنون

    • امید وطن دوست

      سلام
      یک شمه کوچکی از آن داخل مطلب موجود است…
      البته بیشتر هماهنگی و حرکت جمعی شان مدنظر بوده…

  • ممنون از خبر، این تیکش از نظر ساختاری اشکال داره “تا بانوان مسلمان با حجابشان در جامعه پذیرفته باشند.” که فکر میکنم پذیرفته شوند بوده!

افزودن ديدگاه