google یک امیدواری ، یک خطر | حجاب برتر
Find Me Here
21 ژوئن

یک امیدواری ، یک خطر

مجموعه: متن

حجاب یک امر اجباری نمی باشد بلکه یک امر اجتماعی است

یک امیدواری یک خطر

خیابان و مترو و اتوبوس و … محیط عمومی است لذا می بایست حقوقی مطابق با آن حوزه ی عمومی و محیط اجتماعی را رعایت کرد. من یک موقعی از مسجدی در قم خارج که شدم با دو خانم را با وضع پوشش نادرستی روبرو شدم و به آنها تذکر دادم که پوشش خود را رعایت کنند و آنها پاسخ دادند که حاج آقا چشمتان را ببندید من هم در جواب گفتم، آهای مردم شما اگزوز های ماشین هایتان را پر از دود کنید و دم دهان این خانم ها قرار دهید این خانم ها زنده می مانند در این لحظه بود که خانم ها سر زیر انداختند و رفتند. همان گونه که کسی حق ندارد صدای موسیقی یا مداحی ماشین خود را به حدی بلند کند که همه بشنوند. از دیگر نمونه ها این که شب عید یا به هر مناسبتی جلوی ماشین ها را در خیابان می گیرند و خیابان را مسدود می کنند این کار درست نیست چون قوانین اجتماعی در آن رعایت نشده است. حوزه ی اجتماع یک حوزه ی عمومی است و قوانین متناسب با خودش را دارد.

حجت الاسلام ماندگاری

حجت الاسلام ماندگاری

حجاب یک امر اجباری نمی باشد بلکه یک امر اجتماعی است لذا رعایت قوانین اجتماعی لازم است پس همان گونه که کسی حق ندارد با صدای بلند ماشینش مزاحم دیگران شود خانم ها هم حق ندارند با آرایش زننده و پوشش خود مزاحم مردم شوند. اینکه خانم ها بدن خود را به درستی نمی پوشانند بدتر از این است که سرشان را عریان می کنند چون جاذبه بدن زن بیشتر است.

هم یک امیدواری در جامعه داریم و هم یک خطر:

• علاقه به نمادهای دیانت یک امیدواری است مانند:

o اعتکاف در طول تاریخ ما یک میلیون نداشته ایم که اعتکاف کنند
o هیئات
o زیارت ها: به هر شکلی که باشد راهیان نور و کربلا و …
o مناسبت سازی هایی که صورت می گیرد ولی نه مناسبت هایی که سند قطعی ندارد که در تاریخ سندی قطعی ندارد ولی یک خبر خوبی است که مردم به نمادهای عبادی علاقه دارند

03-01-2014 01-37-42

• نمادهای بی دینی:

o آمار طلاق
o آمار فساد
o کشف مشروبات الکلی
o کشف ماهواره که ۵۵% بیشتر هم در تهران
o دارالمؤمنین یزد بین ۶۰ تا ۷۰% است
o بی حجابی
o روابط نامشروع: در زمان های قدیم با ترس و لرز می گفتند که ما با زنی رابطه داریم ولی الأن با جرأت می گویند که با زن شوهر دار رابطه داریم. خیلی داغذار می شود آدم که به راحتی می گویند

امر به معروف با رفتار مؤثرتر از امر به معروف زبانی است متأسفانه برخی از بچه حزب اللهی ها به خانم ها نگاه می کنند. باید با نگاه نکردنشان به آنها اشتباه بودن کارشان را نشان دهند.

نوشته محمد رحیمی (منقول از حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری)

۰ دیدگاه
  • این اقای ماندگاری کلا با زنان مشکل داره , به همه گیر میده .
    تو یکی از برنامه های سمت خدا گفتن که زن نباید کار کند باید از مرد پول بگیره .
    یعنی خیلی واضح گفت زیر دست باشه .
    من اول از اقای ماندگاری خوشم میومد ولی حالا نه , چون فهمیدم ایشون خیلی تعصبی و … هستند.
    و وقتی از کنکور رد شدن به خاطر نرفتن به سربازی طلبه شدن .

    • امید وطن دوست

      زن در اسلام نه اینکه ممنوع است برود و پول دربیاورید نه. مرد وظیفه دارد کاملا از جهت مالی زن را تامین کند ضمن اینکه زن استقلال مالی دارد و اگر درآمدی داشته باشد می تواند به مرد یک قران هم ندهد.
      درمورد آقای ماندگاری هم باید گفت کارشناسان زیادی هستند که می توانند جای ایشان را بگیرند اما اگر ایشان دعوت می شود احتمالا دلیلی دارد که باید به دنبال آن باشیم.

  • اقای ماندگاری شما که مقید هستی یقه لباست رو ببند منه دختر هم با این دیدن …

افزودن ديدگاه