google اعتراض به حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
20 ژوئن

اعتراض به حجاب

مجموعه: متن

آیا افرادی که در جامعه ی ایران و در بین توده ی مردم مسلمان زندگی نکرده و نمی کنند می توانند به هنجارهای این جامعه واقف باشند که در مرحله ی بعد بخواهند به آن معترض باشند؟

اعتراض به حجاب

بررسی و نقد مسئله ی فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران که با عنوان فرهنگ ایرانی- اسلامی یاد می شود گاهی با برخی افراط ها و تفریط ها همراه می شود به گونه ای که بسیار کلی و مبهم به مسائل نگاه می شود یا خیلی جزئی و حاشیه ای.

یکی از عناصر مهم فرهنگ ایرانی – اسلامی که این روزها مورد توجه و بحث جدی قرار گرفته است مسئله ی عفاف و حجاب است. پرداختن به مسئله ی عفاف و حجاب آن گاه منتج به نتایج و برآیندهای مثبت خواهد بود که از افراط و تفریط ها و یا همان کلی گویی ها و جزئی نگری های غیرمفید دور نگه داشته شود.

مسئله ی عفاف و حجاب مانند سایر مسائل فرهنگی دارای جنبه ها و ابعاد مختلف است که در بررسی ها باید به همه ی این ابعاد توجه شود. گاهی آن قدر کلی در مورد مسئله ی حجاب بحث می شود که نه تنها کمکی به اشاعه ی این امر فرهنگی نمی کند بلکه باعث کم رنگ شدن حساسیت ها به این مسئله ی مهم فرهنگی می شود. به عنوان مثال چندی پیش در تحلیل ها دیده می شد که به جای مسئله ی حجاب، از مفهوم عفاف و گستره ی عظیم آن بحث می شد و آن قدر در این زمینه غلوّ و ابهام مطرح می شد که اصل مسئله ی حجاب بسیار کم رنگ به نظر می آمد. گاهی نیز دیده می شود که بحث در مورد حجاب آن قدر سطحی و جزئی می شود که به میزان کوتاهی یک مانتو یا رنگ جوراب برخی افراد خلاصه می شود.

از مهم ترین نشانه هایی که اهمیت حجاب را چه برای متولیان فرهنگی و چه برای بانوان این سرزمین روشن می سازد مشاهده ی تحرکات و برنامه های ضد فرهنگی فراوانی است که از تریبون های نظام سلطه در جهان ترویج می شود.

هر فرد منصف و آگاهی اگر با کمی طمأنینه و تأمل در سال های اخیر برنامه هایی که از رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران(که تنها پرچم دار فرهنگ اسلام ناب در جهان است) پخش می شود ، از شبکه های ماهواره ای گرفته تا شبکه های اجتماعی مجازی، را رصد کند، به این امر اذعان می کند که اگر نگوییم مهم ترین، دست کم یکی از مهم ترین محورهای فعالیت های این رسانه ها تخریب و تمسخر موضوع حجاب زنان مسلمان است. این تخریب و تمسخر نه تنها به صورت واضح و مستقیم، بلکه در قالب لایه های دوم و سوم سریال ها و فیلم های سینمایی تولیدی غرب یا حمله به حجاب در پوشش شعارها و آرمان سازی ها اتفاق می افتد.

حملات گسترده و سازمان یافته به اصل انسانی و اسلامی حجاب بیش از همه می تواند بشارتی برای بانوان مسلمان باشد که جامعه ی مخاطب این حملات و پرچم دار این اصل قرآنی هستند.

بانوان مسلمان و بصیر ایرانی با پاسخ به چند سؤال ساده ولی اساسی به راحتی می توانند به پشت پرده ی این اقدامات ضد فرهنگی که در نقاب اعتراض و جنبش مطرح می شود پی ببرند. سوالاتی از این قبیل که:
از بدیهیات هر اعتراض و جنبشی، تعلق معترضین به موضوع مورد اعتراض است. آیا اقدامات و تهاجماتی که این روزها توسط رسانه های معاند اسلام و انقلاب به موضوع حجاب در حال ترویج است توسط مسلمانان و بانوان محجبه مدیریت می شود؟!

آیا افرادی که در جامعه ی ایران و در بین توده ی مردم مسلمان زندگی نکرده و نمی کنند می توانند به هنجارهای این جامعه واقف باشند که در مرحله ی بعد بخواهند به آن معترض باشند؟

آیا زنان جوامع غربی که حجاب در آن جوامع اجباری نیست، با معضلات و تهدیدات بیشتری روبه رو نیستند؟ اگر پاسخ مثبت است چرا رسانه های غربی به این معضلات، که قطعاً به واسطه ی مجاورت و قرابت با آن ها آشناترند، نمی پردازند؟

چرا هر چه نقش مثبت زنان مسلمان در جوامع خودشان و در جهان بیشتر گسترش می یابد و به چشم می آید حملات و اقدامات تخریبی دشمنان اسلام به موضوع حجاب بیشتر می شود؟

کلیپ مفهوم سازی حجاب

و در پایان آیا در دشمنی دشمن (آن هم دشمنان مارک دار اسلام و ایران) شکی هست و آیا می توان برای دشمن نیت خیری متصور شد؟!

پاسخ این سؤالات را بدون شک هر بانوی مسلمانی به خوبی می داند و بیان مجدد ان صرفاً از بابت یادآوری و تذکر است و چه خوب است که ما عادت کنیم هر چند وقت یک بار این سوالات اساسی را در مورد اعتقادات و ارزش ها برای خود مطرح کنیم تا خدای ناکرده دچار غفلت و فراموشی نشویم.

بدون شک حجاب امری انسانی و فطری است که در نظام مترقی جمهوری اسلامی به عنوان یک هنجار و ارزش همیشه مورد توجه مردم این سرزمین (چه مسلمان و چه اقلیت های دینی) بوده است و در همه ی دوره ها حراست و نظارت بر ارزش ها از جمله حجاب، به دست و توجه خود مردم اتفاق افتاده است و این نشان از جای داشتن ارزش والای حجاب در قلب مردم این سرزمین دارد.

آن چه زنان سرزمین ما را به عنوان زنان ارزشمند و الگو در جهان مطرح کرده است و ارزش حجاب را روز به روز فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی می برد، باور قلبی به نقش حجاب و عفاف در حفظ ارزش و قداست زن به عنوان قشر محترم و مهرآفرین جامعه است.

از دامن زن مرد به معراج می رود

 

زنان در ایران اسلامی فرشتگانی هستند که بهشت را در زیر پا دارند و از دامن شان مردان مردی همچون شهدای والا مقام ما به معراج رفته اند. مروارید وجودی زن ایرانی و مسلمان در صدف الهی حجاب در طول تاریخ این سرزمین، نقش آفرینی های بی بدیلی داشته است. از مادران و همسران و دختران گرانقدر و صبور شهدا و جانبازان و مفقودالاثرهای دفاع مقدس گرفته که تحسین همه ی آزادگان جهان را برانگیخته اند تا بانوان مسلمان و فرهیخته ای که امروزه در سنگرهای مختلف علم و فرهنگ و اقتصاد و از همه مهم تر در نقش مادران انسان ساز و حافظان نهاد مقدس خانواده در جامعه ی ما فعالند و روح مهر و عفت را در فضای جامعه ی اسلامی ایران ساری و جاری می سازند.

آن چه که امروز بدخواهان فرهنگ ناب ایرانی اسلامی ما را برآن داشته تا شدیدترین و بی سابقه ترین حملات را متوجه اصل الهی و الهام بخش حجاب نمایند علم آن ها به همین نقش الهام بخشی است که روز به روز هم نه تنها در ایران و در کشورهای اسلامی بلکه در قلب کشورهای لائیک و ضد دین در حال گسترش است.

مثل روز روشن است که خفاش ها از نور می ترسند…

پس مادران و خواهران گران قدرم! نورانی و تابنده بمانید و با بال حجاب و عفت تان ارزش و تقدس تا ن را در آسمان عالم تشنه به نور، به پرواز در آورید.

نوشته سعید تاج محمدی 

۰ دیدگاه
  • من خواهرم توی امریکا درس خونده و شوهرش هم استاد دانشگاه است . خواهرم میگه با اینکه اونجا هیچ کس حجاب نداره ولی هیچ دختر و پسری به هم نگاه نمیکنن یا متلک نمیگن . البته بگم چون اونجا حجاب اجباری نیست اونام لباس های تحریک امیز نمیپوشند ولی توی ایران وااااای .
    و همین طور پسرش میگه ما توی مدرسه حق نداریم دخترا رو اذیت کنیم چون ماهارو اخراج میکنن , حالا خودتون قضاوت کنید .

  • از این حرفتون خیلی ناراحت شدم که همش به زنان میگید با عفت باشند پس مردا چی اونا بی حیا باشن ؟ خیلی نامردیه به خدا .
    توی قرانم به مردان قبل از زنان گفته که عفت خودتان حفظ کنید .
    آقا امید یک خواهشی ازتون دارم اونم اینکه هر مطلبی رو که مربوط به زنان هست رو با مطلب مربوط به مردان بنویسید , اینجوری باعث میشه که جوونا از اسلام خوششون بیاد یکیش مثل خودم . مرسی

  • سلام ببخشید امریکا اونجوری نیست که من و شما میبینیم این رو بدانید امریکایی ها هیچ وقت نمیان اصل قضیه رو بیان کنند اونجا مسلما از ایران بهتر نیست و به مراتب بدتر است
    هرچه بر سرمان می آید از اعمال ماست نه از اسلام…

  • کسانی که میگن چرا باید با حجاب باشیم ماهم دوست داریم زیبایی هامون رو نشون بدیم چرا این محدو دیت برای پسرا نیست توجه کنین
    یه ازمایش باعقلتون انجام بدید جسم یه زن رو جلو ی ده نفر مرد تصور کنید حال جسم ی مرد هم همین طور جلویه ده نفر دختر به نظر شما مرد ها به طرف زن حجوم میبرن یازنا به طرف مرد حجاب .
    حجاب برایه امنیت ما فرشته هاست چون خیلی زیبا درست شدیم خدا هم به همین خاطر حجاب رو اجباری کر ده وگرنه برایه سرکار گذاشتن ما حجاب رو که نزاشته بعد شم شما اصلا رو دنده ی لج با حجاب بیفتین اما اونی که چادر پوشیده یه زیبایی پنهان رو داره ونشون میده که اونقدر زیباست که اگه زیباییش رو نشون بده در خطره ولی اون که خودش رو به نما یش میزاره جزابیت خاصی نداره.

    • ببینید الان در کشور های خارجی زنان زیبایی هاشون فاش کردن و هیچ مردی هم به طرفشون حجوم نیورد چون زمانی که یه چیزی را پنهان کنی همه دوست دارن ببینند که چه چیز پنهان کردی و وقتی کهفاش کردی دیگه برای کسی جذابیتی نداره اخه فکر میکنید با قایم کردن زیبایی مردا دیگه کار ندارند بلکه برتر هم میشه…

افزودن ديدگاه