google هرآن کس که دیده بپوشد... | حجاب برتر
Find Me Here
09 ژوئن

هرآن کس که دیده بپوشد…

مجموعه: متن

آن‌کس که دیده بپوشد، کمتر تأسف می‌خورد و از هلاکت نیز ایمن می‌گردد

چشم و چاله

خداونددر آیه۲ سوره شریفه مائده می‌فرماید: «تَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ؛ در نیکوکاری و پرهیز همکاری کنید نه در گناه و تجاوز و از خدای بترسید که او به‌سختی عقوبت می‌کند». هر کاری که سبب بشود دیگران در انجام گناهی قدرت و توانایی پیدا کنند، مورد غضب و خشم الهی است.

همان‌طور که می‌دانید متأسفانه مسئله حجاب در کشور ما نسبتاً وضعیت خوبی را ندارد و دختران وزنان زیادی مبتلا به پوشش نامناسب هستند، می‌دانید بسیاری از گناهان اخلاقی موجود در جوامع به سبب بی‌بند‌و‌باری در پوشش زنان است. سال‌ها قبل بانوانی بودند که مانتو پوشش آن‌ها بود اما مانتوهایی مناسب و درخور شأن یک بانوی مسلمان اما کم‌کم تنوع در رنگ و مدل‌های مانتوها به وجود آمده و با تهاجم فرهنگی اندازه مانتو‌ها کوتاه و چسبان شد.

می‌دانید که بسیاری از این مانتو‌ها در درون کشور ما تولید می‌شوند و هیچ‌گونه نظارتی به آن‌ها نمی‌شود. در تولیدهای این مانتوها گاهی بانوان و مردان بسیار متدینی کار می‌کنند که از دوخت این مانتو‌ها بسیار ناراحت هستند و ترس آن رادارند که نکند آن‌ها نیز در گناه کسانی که این مانتو‌ها رو استفاده می‌کنند سهیم باشند و درآمد آن‌ها از دوخت این البسه حرام باشد.

ترویج بی‌حجابی یواشکی یکی از مسائلی است که غرب به دنبال آن بوده و دارای دلایلی است.

اسرائیل و حجاب و رابطه جنسی

سوال اصلی این نوشتار این است که زدودن حیا و تخریب عفت و پاکدامنی مردم ایران، به خصوص نسل‌جوان، چه سودی به‌حال دشمن دارد؟ چرا دشمنان ما با صرف هزینه‌های هنگفت، درصدد نفوذ فرهنگی و جایگزینی فرهنگ کثیف غربی به جای فرهنگ ناب اسلامی هستند؟ چرا نخست‌وزیر رژیم جعلی اسراییل، به‌صراحت می‌گوید: «باید از طریق برنامه‌های سکسی ماهواره‌ای به ایران حمله کنیم» یا چرا فلان شخصیت فرانسوی معتقد است برای نابودی مسلمانان، به‌جای بمب باید «دامن‌کوتاه» بر سر آنان ریخت؟[pullquote]شاید بر هر بی حجابی نتوان گفت که عفت ندارد ولی می‌توان گفت که با عث گناه و فساددیگران شده و این امر خود بی عفتی است[/pullquote]

جواب اصلی این است که در فرمایش رسول خدا (ص) آمده است که «حیا» و «ایمان» در کنار همدیگر است و به منزله‌ی دوسر یک ریسمان هستند؛ و اگر یکی از آن دو برود، دیگری هم می‌رود.یعنی غرب و دشمنان اسلام از رفتارهایی مثل بی‌حجابی یواشکی در فضاهای عمومی به دنبال این هستند که اولا حیا را از جوانان ما گرفته و به دنبال آن ایمانشان را هم بگیرند و در این موقع است که جامعه به فساد و فحشا کشیده می‌شود و جامعه‌ای که دچار فحشا و فساد شد به راحتی می‌توان به آنها حکومت کرد و هر ظلم و جنایتی را در جهان انجام داد بدون اینکه کسی حرفی بزند.

شاید بر هر بی حجابی نتوان گفت که عفت ندارد ولی می‌توان گفت که با عث گناه و فساددیگران شده و این امر خود بی عفتی است. خداوند در سوره احزاب دستور می‌دهد زنان با پوشش و فرو انداختن چادر و یا روسری مانع جلب نگاه ها شده و در نتیجه احیاناً از آزار و توهین مصون باشند.همچنین در سوره نور نیز زنان از آشکار کردن زینت‌های خود منع شده‌اند.

در کشور ما به دلایل مختلف مثل : خدشه به امر به معروف، تبلیغات با برند بی‌حجابی ، سینماگرانی که به کشف حجاب پرداختند و قانون ضعیف و مبهم در حجاب باعث ترویج این گونه پرده‌ دریها و بی‌حجابی‌های یواشکی در جامعه شده است.البته این بی‌حجابی یواشکی در نگاه اول حجاب زنان و دختران است ولی مخصوص مردان هم می‌باشد و آن نگاه حرام و چشم چرانی است زیرا که اصولا چشم چرانی یواشکی صورت می‌گیرد.امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «آن‌کس که دیده بپوشد، کمتر تأسف می‌خورد و از هلاکت نیز ایمن می‌گردد.»

فرمایش امیرالمؤمنین نشانگر این است که انسان باید نگاهش را از مواردی که موجب فساد می‌شود، بپوشاند تا هلاک نشود. هم در دنیا فساد باعث هلاکت است و هم در آخرت موجب عذاب الهی می‌شود. ایمان، اصلی‌ترین سرمایه‌ی مردم ایران و اصلی‌ترین سد و مانع بازگشت مجدد مستکبرین به این خاک پاک است. حال اگر خدای‌ناکرده، این نقطه‌قوت ما از بین‌ برود، دیگر به اتکای چه نیرویی خواهیم توانست بر سر ارزش‌های الهی و آرمان‌های مقدس خود بایستیم؟ باید الگوی مناسبی در مورد حیا و عفاف برای خودمان قرار دهیم انسانهایی که ایمان سرلوحه کارشان بود مثل شهدا که عفاف و حیا مقدم بر همه چیز بود.

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ حجاب و عفاف[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه