google با حجابت فریاد بزن! | حجاب برتر
Find Me Here
06 ژوئن

با حجابت فریاد بزن!

مجموعه: متن

این فریاد حجاب است که به زبان بی‌زبانی، گوش ناپاکی‌ها را کر می‌کند و نسل آن‌ها را به انقراض می‌کشاند.

با حجابت فریاد بزن

یکی از واجبات بسیار مهم و از ضروریات دین مبین اسلام، بلکه تمام ادیان الهی، مساله «حجاب» و پوشش است؛ دین مبین اسلام نیز برای این مساله اهمیت ویژه‌ای قائل شده است و قرآن کریم ـ با این‌که تنها به بیان کلیات اکتفا کرده است ـ در آیات متعددی به این مساله پرداخته که دال بر اهمیت بسیار زیاد قرآن و اسلام به این مساله است.

به طور مثال در سوره «نور» در آیاتی چند می‌فرماید: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُون* وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ …[نور/۳۱]؛ به مومنان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند و فروج خود را حفظ کنند، این دستور، براى آن‌ها پاکیزه‏‌تر است، خداوند از آن‌چه انجام می‌دهید آگاه است. و به زنان با ایمان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه هوس‏‌آلود) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار نکند و (اطراف) روسری‌هاى خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر براى شوهرانشان یا پدرانشان یا…».

راستی چرا موضوع حجاب، در سوره‌ی نورآمده است؟‌سوره‌ی نور، سوره‌ای است که شروع آن با نهی از بی‌عفتی و دعوت به پاکدامنی است و قسمت عمده‌ی این سوره هم دستور به پاک‌سازی جامعه از آلودگی‌های جنسی است. و شاید دلیل آمدن موضوع حجاب در این سوره، همین باشد که وقتی حجاب آمد؛ آلودگی‌‌های جنسی هم جایگاهی ندارند؛ چون حجاب یک حایل است در مقابل بی‌عفتی‌ها و هرزگی‌ها‌.
و این فریاد حجاب است که به زبان بی‌زبانی، گوش ناپاکی‌ها را کر می‌کند و نسل آن‌ها را به انقراض می‌کشاند.

مقایسه‌ای بین حجاب و نور: به نظر بنده، حجاب هم نور است چون خاصیت‌های نور را دارد و ما در این‌جا مقایسه‌ای بین نور و حجاب انجام می‌دهیم:[pullquote]زمانی‌که خانواده‌های سالم و پر انرژی داشته باشیم، در نتیجه جامعه‌ای پر از انرژی مفید خواهیم داشت.[/pullquote]

اول اینکه: نور آفتاب نابود کننده انواع میکروب‌ها و موجودات موذى است و اگر تابش اشعه این نور پر برکت نبود، کره زمین، تبدیل به بیمارستان بزرگى مى‌‏شد که همه ساکنانش با مرگ؛ دست به گریبان بودند، این خاصیت نور حجاب را در جوامعی که از این موهبت، برخوردار نیستند؛ می‌یابیم که با انواع بیماری‌های جسمی و روحی به سر می‌برند که ناشی از عدم حجاب، و تحریکات فراوان جنسی است و با نبودن نور حجاب، گرفتار این آلودگی‌ها و بیماری‌ها شده‌اند.

دوم: انرژی‌هاى موجود در محیط ما، از نور آفتاب سرچشمه مى‌‏گیرند، انرژی‌های مثبت جامعه هم ناشی از نور حجاب است؛ زیرا جامعه از تک‌تک خانواده‌ها تشکیل می‌شود و زمانی‌که خانواده‌های سالم و پر انرژی داشته باشیم، در نتیجه جامعه‌ای پر از انرژی مفید خواهیم داشت.

سوم: نور، وسیله‌ی تشخیص اجسام و مشاهده‌ی موجودات است، حجاب نیز همین خاصیت را دارد زیرا اگر حجاب،‌ رعایت نشود اشخاص، در حقیقت کور می‌شوند و چیزی غیر از فرونشاندن آتش شهوت نمی‌بینند، یعنی در واقع؛‌ چیزی جز شهوت را نمی‌بینند.[pullquote]حجاب، نوری است که سرچشمه‌ی پاکی‌ها و زائل کننده‌ی انواع بیماری‌های جوامع انسانی است.[/pullquote]

چهارم: نور در دنیاى ما، پرورش دهنده گلها و گیاهان، بلکه رمز بقاى همه موجودات زنده است و ممکن نیست موجودى بدون استفاده از نور (به طور مستقیم یا غیر مستقیم) زنده بماند، حجاب هم؛ چنین نقشی را دارد چون با بی‌حجابی، گل‌ها و گیاهان زندگی که فرزندان خانواده‌ها هستند، رو به ناپاکی و گمراهی و در حقیقت، رو به پژمردگی و نابودی می‌روند.

پنجم: امروز ثابت شده که تمام رنگ‌هایى را که ما مى‌‏بینیم نتیجه تابش نور هستند وگرنه موجودات، در تاریکى مطلق رنگى ندارند و این وجود حجاب در مقابل نامحرم است که مانع تاریک شدن و بی‌رنگی خانواده‌هاست.

ششم:‌نور، بالاترین سرعت را در جهان ماده دارد، حجاب هم؛‌ چنین است و اجتماعی که در آن، رعایت حجاب می‌شود از روابط سالمی برخوردار است و با شکوفا شدن همه‌ی استعدادهای بشری می‌تواند جامعه را به سرعت نور، به بالاترین مراحل پیشرفت جوامع بشری برساند.

هفتم: نور، زیباترین و لطیف ترین موجودات در جهان ماده است و سرچشمه همه زیبائی ها و لطافت ها است‏؛ حجاب هم از این لطافت، برخوردار است و جامعه‌ای که معتقد به رعایت حجاب کامل است و آن را اجرا می‌کند، پاک‌ترین اجتماع است و با داشتن خانواده‌های سالم و با طراوت؛ می‌تواند همه‌ی اجتماع را زیبایی و لطافت ببخشد.در روایات هم توصیه شده که زنان، سوره‌ی نور را یاد بگیرند مانند روایتی که از امام علی(علیه‌السلام) است که می‌فرماید: «وَ عَلِّمُوهُنَّ سُورَهَ النُّورِ فَإِنَّ فِیهَا الْمَوَاعِظَ؛  به زنان خود سوره‌ی نور را یاد دهید که در آن، پند‌هایی (برای آنها) وجود دارد». در نتیجه؛ سوره‌ی نور، دعوت به حجاب دارد و حجاب، نوری است که سرچشمه‌ی پاکی‌ها و زائل کننده‌ی انواع بیماری‌های جوامع انسانی است.

از این آیات چند نکته قابل استنباط است:

۱٫ هر مسلمان چه مرد و چه زن، باید از چشم‌چرانی و نظربازی خودداری کند.
۲٫ هر مسلمانی باید پاک‌دامن باشد و اهل فحشاء نباشد.
۳٫ زنان باید دارای پوشش باشند و زینت‌های خود را جز برای محارم خود آشکار نکنند و در صدد تحریک و جلب توجه مردان دیگر نباشند.[۱]

این آیات در واقع دستور خداوند متعال به حفظ حیاء و حجاب است، که واجب است و حکمی است حتمی که توسط بندگان او لازم است رعایت شود و از ضروریات دین مبین اسلام محسوب می‌شود که بین تمام مذاهب اسلام با تمام اختلافی که دارند مشترک است.اگر به روایات معصومین(علیهم‌السلام) هم رجوع کنیم، خواهیم دید آنان نیز به تبع قرآن کریم، در سخنان بسیار زیادی که واقعاً بیش از حد شمارش است، به این مساله پرداخته و حدود و میزان آن را بیان کرده‌اند، و در برخی احادیث وارد شده است که تمام دین و ایمان، حیاء، عفت و پاک‌دامنی است؛[۲]

هم‌چنین در احادیث مختلفی چگونگی و اندازه پوشش زنان نیز بیان شده است؛ در حدیثی امام صادق(علیه‌السلام) در پاسخ به سوالی که راجع به نگاه کردن به نامحرم پرسیده شد، فرمودند: «تنها نگاه به صورت و دو کف دست جایز است».[۳] یعنی نگاه کردن به غیر این دو حرام است و بر زن واجب است تمام بدن خود به غیر از صورت و دو دست تا مچ را بپوشاند.

لذا با توجه به این آیات و روایات، در این‌که پوشاندن غیر وجه و دست‌ها تا مچ، بر زن واجب است، از لحاظ فقه اسلام هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد. این قسمت جزو ضروریات اسلام است و در بین مراجع نیز هیچ اختلاف و تشکیکی وجود ندارد.[۴] حتی این مساله در بین مذاهب دیگر هم قطعی است و هیچ مسلمانی نمی‌تواند بگوید حجاب واجب نیست.

بنابراین حفظ حجاب و پوشش کامل اسلامی برای زنان مسلمان، واجب است و ترک آن معصیت بوده و از گناهان کبیره محسوب می‌شود و قطعاً در آخرت، عذاب خاص خود را دارد، در حدیثی امیرالمومنین(علیه السلام) فرمودند: «روزی من و فاطمه (سلام‌الله‌علیها) به خدمت حضرت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رفتیم و آن حضرت را بسیار گریان یافتیم، عرض کردم پدر و مادرم فدای شما باد یا رسول الله، چه چیز سبب گریه شما شده است؟[pullquote]زنی که گوشت بدنش با قیچی‌های آتشین بریده می‌شد، خود را به مردان نامحرم نمایش می‌داد تا به او رغبت کنند[/pullquote]

حضرت فرمودند: یا علی، شبی که من‌را به آسمان بردند، زنانی چند از امت خود را در عذاب شدید دیدم، از حالت آن‌ها تعجب کردم و از شدت عذاب آن‌ها گریستم. زنی را دیدم که به موهایش آویخته شده، مغز سرش از شدت گرما می‌جوشد؛ زنی را دیدم که به زبانش آویخته و آب داغ جهنم در حلقش ریخته می‌شد؛ زنی را دیدم که با سینه‌هایش آویخته شده بود؛ زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می‌خورد و آتش از زیرش شعله می‌کشید؛ زنی‌ را دیدم که پاهایش به دست‌هایش بسته شده و مارها و عقرب‌ها بر او مسلط شده بودند؛ زنی‌ را دیدم کر و کور و لال، در تابوتی از آتش، مغز سرش از بینی او بیرون می‌آمد و بدنش از(مرض) خوره و پیسی پاره پاره بود؛ زنی را دیدم که تنوری از آتش به پاهایش آویزان بود؛ زنی را دیدم که گوشت بدن او از جلو و عقب با قیچی‌های آتشین بریده می‌شد؛ زنی را دیدم که صورت و دست‌هایش می‌سوخت و روده‌های خود را می‌خورد؛ زنی را دیدم که سرش سر خوک بود و بدنش الاغ و بر او هزار هزار نوع عذاب بود؛ زنی را دیدم به صورت سگ، آتش در پشتش داخل می‌شد و از دهانش بیرون می‌آمد و ملائکه سر و بدنش را با گرزهای آتشین می‌کوبیدند.

با حجابت فریاد بزن

حضرت فاطمه(علیهاالسلام) عرض کرد: ای حبیب من و ای نور دیده من، به من خبر بدهید که عمل و روش ایشان چه بوده است که خدای تعالی این نوع عذاب را بر ایشان مسلط گردانیده است؟

حضرت فرمودند : ای دخترم :آن زنی که به مو آویخته شده بود، موی خود را از مردهای نامحرم نمی‌پوشاند؛ زنی که به زبان آویخته شده بود (با زبانش) شوهرش را آزار می‌داد؛ زنی که با سینه آویخته شده بود، از انجام وظایف زناشویی خودداری می‌کرد؛ آن زنی که به پاهایش آویخته شده بود، بدون اجازه شوهر از خانه بیرون می‌رفت؛ زنی که دست‌هایش به پاهایش بسته شده بود و مارها و عقرب‌ها بر او مسلط شده بودند، کسی بود که خود را نمی‌شسته است و لباس‌هایش را پاک نمی‌کرد و غسل حیض و جنابت انجام نمی‌داد و بدنش را از نجاسات پاک نمی‌کرد و نماز را سبک می‌شمرد؛ زنی که کور، کر و لال بود، از زنا فرزند پیدا کرده و به گردن شوهر خود انداخته بود؛ زنی که گوشت بدنش با قیچی‌های آتشین بریده می‌شد، خود را به مردان نامحرم نمایش می‌داد تا به او رغبت کنند؛ زنی که صورت و سرش، سر خوک بود و بدنش بدن الاغ، سخن چین و بسیار دروغ‌گو بود؛ آن‌که به صورت سگ بود و آتش در پشتش داخل و از دهانش خارج می‌شد‌، خواننده و آواز خوان و حسود بود».[۵]

دشمن در حرکتی هوشمندانه، انهدام بنیان خانواده، بی‌توجهی به تربیت فرزندان، حذف فرهنگ عفاف از جامعه و اباحه گری را به عنوان استیفای حقوق زنان در جامعه معرفی می‌کند و با پوشش حمایت از حقوق زنان به پیشبرد اهداف خود در رابطه با انهدام بنیان خانواده می‌پردازد و رویکرد استفاده‌ی ابزاری از زنان را پیش می‌گیرد. این در حالی است که وقتی به مطالعه چیستی و چرایی فمینیسم می‌پردازیم، درمی یابیم این تفکر، مخالف چنین اهدافی بوده و می‌توان ادعا نمود که اصلاً برای مقابله با این مقاصد شکل گرفته است.

 

با حجابت فریاد بزن

باید به این نکته توجه داشت که فمینیسم بعد از جنگ جهانی اول بر پایه‌ی درخواست زنان غربی مبنی بر به رسمیت شناختن حق مالکیت آن‌ها شکل می‌گیرد و در ادامه به حق رأی و اظهار نظر داشتن آن‌ها در امور جامعه، حق تحصیل، حق اشتغال و… منتهی می‌شود. دشمنان دین از نوکران بی‌هویت خود خواسته‌اند که به دختران پاک ایرانی بگن فرصت کردند حجابشون رو یواشکی بردارند، در مترو، در پارک و جنگل و .. و تصویر آن را متشر کنند

اصلا مگر شما می‌توانید حجاب را از مسلمان ایرانی بگیرید در حالی که هر ساله برای مادرش فاطمه (س) و حجاب و عفاف او اشک می‌ریزد.مگر حضرت زینب(س) می‌گذارد شما حجاب را از دختری مسلمان بگیرید، فرض هم بگیرید؛ کافیست یک محرم بیاید و حضرت زینب(س) و حجابش را به یاد آورده می کنید با آیات قران او، با کتاب آسمانیش چه می‌کنید؟ مگر دختر ایرانی اجازه می‌دهد که شما او را شرمنده محبوبش کنید؟ با معراج و اشک های پیامبرش که از عذاب زنان بی‌حجاب می‌گریست بی حجاب شود؟ برای زندگی چند روزه دنیا؟ به چه قیمتی؟ نه، هرگز.

شما اگر با غول‌های رسانه‌ای خود فریاد هم بزنید دختر مسلمان و پاک ایرانی بی‌حجاب نمی‌شود چه رسد به اینکه بخواهد یواشکی بی‌حجاب شود.با توجه به انشعابات و گرایشات متنوعی که در فمینیسم وجود دارد نمی‌توان یک تعریف جامع از فمینیسم ارائه داد. تنوع و اختلافات زیاد را می‌توان نشانه‌ای از مداخله قدرت طلبان برای به انحراف کشیدن و سوءاستفاده از این جنبش دانست. این نکته بسیار حایز اهمیت است که فمینیسم ابتدایی با نگاه جنسی و استفاده ابزاری از زنان مخالف بوده، به نحوی که وقتی فروید روانشناس اتریشی نظریه‌‌ی (غبطه غضیب) خود را مبنی بر غبطه خوردن زنان و دختران به مردان به جهت نداشتن آلت نرینه اعلام می‌کند، با اعتراض اعضای این جنبش روبه‌رو می‌شود. لازم به ذکر است که پیش از ایجاد انشعابات مختلف در این تفکر یعنی اواخر قرن نوزده‌ام و اوایل قرن بیستم یک نکته بسیار چشم‌گیر است و آن احترام فمینیست‌ها به جایگاه مادر و تربیت فرزندان در خانواده می‌باشد.

حاصل کلام: آن‌چه در حال حاضر در دنیا و همچنین در کشورمان با عنوان فمینیسم وجود دارد و دنبال می‌شود، در اصل نگاه ابزاری و رویکرد جنسی به زن می‌باشد که اصطلاحاً فمینیسم نودیسمی گفته می‌شود و نتیجه آن چیزی جز تخریب شخصیت زن نخواهد بود.احترامی که دین مبین اسلام برای زن قائل است ماورای تصور فمینیست هاست

پی‌نوشت:

[۱]. شهید مطهری، مساله حجاب، انتشارات صدرا، ۱۳۸۵ش، ص ۱۱۷٫
[۲]. نهج الفصاحه مجموعه کلمات قصار حضرت رسول ص، ص ۴۵۴٫
[۳]. الکافی، ج۵، ص ۵۲۱٫
[۴]. مساله حجاب، همان، ص ۱۶۵٫
[۵]. وسائل الشیعه ج۲۰، ص ۲۱۳٫

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ حجاب و عفاف[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • ایا این حدیث سند و مدرک هم دارد؟ اصلا پیامبر اینقدر بی عفت بودند که به این زنان نگاه کنند ؟
    پس چرا مردان را ندیده اند که عذاب میشده اند ؟
    خداوند فرموده در قیامت به سزای انسان میرسد نه هم اکنون .
    در ضمن در قران فقط از آتش جهنم سخن گفته شده است .
    راستی نگفتن مردی که خرجی نمیده به زنان نامحرم نگاه میکنه چه عواقبی در جهنم مشاهده کردند؟
    دوستان فقط به قران توجه کنید نه به روایات بدون سند

    • امید وطن دوست

      غیر از این روایت، روایت های زیادی وجود دارند که درمورد حجاب مردان و زنان تاکید شده. در آیات قرآن هم اول از همه به مردها گفته اند که نگاه به نامحرمان نکنید سپس به زنان فرموده شما هم حجاب را به درستی رعایت کنید

  • این عکس آقای امید وطن دوست است؟
    تحصیلات؟
    اگه عکس خودشه بهتره نمایش داده نشه تا یه وقت مقالاتشون زیر سوال نره

افزودن ديدگاه