google پرچم حجاب در انگلستان | حجاب برتر
Find Me Here
01 ژوئن

پرچم حجاب در انگلستان

مجموعه: متن

صحبت های ایوان ریدلی (فعال رسانه ای تازه مسلمان انگلستان) درمورد وضعیت پوشش و جایگاه حجاب مسلمانان در آن کشور

ایوان ریدلی

اظهار داشت: قرآن کریم کلام خداوند است و هیچ بشری توانایی نوشتن این چنین کتابی را ندارد و از زمان نزول تاکنون تحریف نشده است، لذا همین موضوع به تنهایی کافی است که بگوییم اسلام خاتم تمام ادیان الهی است.

این تازه مسلمان درباره چگونه مسلمان شدن خود گفت: من خبرنگاری از انگلستان بودم که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر برای تهیه خبر به افغانستان رفتم و در آن کشور توسط طالبان دستگیر شدم.

وی افزود: دستگیری توسط طالبان تجربه ناخوشایند و تلخی بود که خوشبختانه توانستم از دست آنان نجات پیدا کنم، پس از این حادثه شروع به مطالعات بیش‌تری درباره دین مبین اسلام نمودم و به این نتیجه رسیدم که اسلام راهی برای زندگی درست است.

این مستندساز انگلیسی با بیان اینکه قبلا مسیحی بود و تنها یکشنبه‌ها برای مراسم عبادی به کلیسا می رفتم و اعمال عبادی ما منحصر به یک روز خاص بود، گفت: به عنوان یک مسلمان می‌توانم در تمام ساعات و روزهای هفته عبادات خداوند را انجام دهم و احساس می کنم در درجه بالاتری از معنویت و تعالی روحی قرار گرفته ام.[pullquote]متن قرآن کریم بهترین منشور حقوق زنان است [/pullquote]

اسلام تنها به عبادت ختم نمی‌شود

به گفته رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان، اسلام دین حامی زندگی است که فقط به عبادت ختم نمی‌شود بلکه تمام زوایای زندگی بشر را در بر می‌گیرد و به تمام مسائل زندگی توجه دارد.

این پژوهشگر و مولف انگلیسی با بیان اینکه قبلاً در کمپینگ‌های دفاع از حقوق زنان در انگلستان فعالیت داشته است، گفت: در قرآن کریم هیچ حقوقی از زنان ضایع نشده و زنان از حقوق و جایگاه معنوی، اجتماعی و فرهنگی برابر با مردان برخوردار است و صراحتاً در قران به مساوی بودن حقوق مرد و زن در آموزش، جایگاه اجتماعی و معنویت تأکید شده است.

رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان تأکید کرد: متن قرآن کریم بهترین منشور حقوق زنان است و صراحتا ًدر قرآن آمده است که زنان در برخورداری از آموزش، ارزش‌های معنوی و جایگاه اجتماعی با مردان برابر هستند.

تساوی زن و مرد در غرب یک توهم است

ایوان ریدلی تصریح کرد: آنچه در غرب به عنوان آزادی زنان نشان داده می‌شود، تنها یک توهم است.

وی افزود: در سال ۱۹۷۰ قانونی در انگلستان مبنی بر مساوی بودن حقوق زنان با مردان در ازای کار مشترکی که انجام می دهند، تصویب شد اما تاکنون این قانون به مرحله اجرا درنیامده است.
رئیس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان ابراز داشت: در ابتدا برای من خواندن قرآن کریم مانند گذراندن یک واحد درسی در دانشگاه بود، اما پس از مدتی این عمل برای ما تبدیل به یک حرکت معنوی برای تعالی روح شد.

افزایش گرایش زنان به دین اسلام در اروپا

ایوان ریدلی خاطرنشان کرد: پس از واقعه ۱۱ سپتامبر روند گرایش به دین اسلام روز به روز افزایش یافت به طوری که بیش از ۱۰۰ هزار نفر زن در انگلستان مسلمان شدند که تعدادشان به مراتب بیشتر از مردان تازه مسلمان شده این کشور است.

این تازه ملسمان گفت: اگر مطالعه‌ای به زندگینامه افرادی که تازه مسلمان شده اند داشته باشید، متوجه می‌شوید که این افراد تحصیل کرده هستند و به بلوغ کامل اجتماعی و عقلی رسیده‌اند که این موضوع باعث سکوت بسیاری از منتقدان شده است.[pullquote]اکثر زنانی که در انگلستان مسلمان شده اند، تحصیل کرده هستند…[/pullquote]

وی با اشاره به اینکه معنای آزادی واقعی برای زنان در متن قرآن گفته شده است، افزود: این موضوع تهدید بزرگی برای کشورهای غربی است، زیرا نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و هر آنچه مربوط به اسلام است را شیطانی جلوه می‌دهند و بیشترین ترکش این حمله متوجه زنان مسلمان این کشورها است.

دین داری در اروپا تندروی سیاسی محسوب می‌شود

این خبرنگار روزنامه دیلی میرو انگلستان بیان کرد: دین و دین داری به هر نحو در اروپا نکوهش می‌شود و در انگلستان هر نوع دین داری یک تندروی سیاسی آشکار به شمار می‌رود، لذا به محض این‌که مسلمان شدم و پوشش ظاهری خود را حفظ کردم در معرض سرزنش ها و توهین های لفظی افراد مختلف قرار گرفتم.[pullquote] در ایران افراد می‌توانند آزادی دینی داشته باشند و حجاب خود را حفظ کرده و اعمال عبادی خود را آشکارا انجام دهند.[/pullquote]

وی گفت: خوشبختانه در ایران افراد می‌توانند آزادی دینی داشته باشند و حجاب خود را حفظ کرده و اعمال عبادی خود را آشکارا انجام دهند.

این تازه مسلمان اظهار داشت: در غرب زنان محجبه که پوشش کامل تری دارند، در خط مقدم حمله‌ها قرار می‌گیرند، اما هرگز این حملات باعث برداشته شدن حجاب زنان تازه مسلمان غرب نخواهد شد و سیاست مداران غربی در اشتباه هستند که می توانند به آسانی زنان مسلمان را از پای درآوردند.

وی با اشاره به سختی هایی که برای داشتن حجاب داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه توانستم به کمک اسلام در دنیا مطرح شوم و هویت واقعی خود را به عنوان یک زن پیدا کنم.

این روزنامه نگار انگلیسی، درباره علت اسلام هراسی در انگلستان، گفت: رکود اقتصادی باعث ایجاد فاصله زیاد بین فقیر و غنی شده است لذا راست گرایان افراطی در کشور تقصیر این رکود را به گردن مهاجرین که اغلب مسلمان هستند، می‌اندازند.

دین داری بهانه‌ای برای محکوم شدن افراد است

ایوان ریدلی افزود: در انگلستان هیچ فردی به خاطر رنگ پوستش محکوم نمی شود اما باور دینی و دینداری مهم ترین بهانه برای محکوم کردن افراد در این کشور است.

معاون انجمن زنان مسلمان اروپا ابراز داشت: عده‌ای تندرو که در اقلیت هستند متاسفانه همواره نسبت به مسلمانان اعمال وحشیانه ای دارند و علیه مسلمانان می کنند سرتیتر خبرها در انگلستان می‌شود و این زمینه را برای اعضای پارلمان فراهم می کند که قوانین ضداسلامی وضع کنند.

وی با بیان اینک حجاب در اروپا وغرب تنها مشکل مسلمان نیست، گفت: در کنار حمله‌هایی که درباره حجاب می‌شود، حملات دیگری هم نسبت به مقدسات و آداب شرعی دین اسلام شده است همان طور که چندی قبل در دانمارک ذبح شرعی دام و تهیه گوشت حلال برای مسلمانان ممنوع شد.

گسترش اسلام ستیزی در جهان

ایوان ریدلی با بیان اینکه اسلام ستیزی در جهان رو به گسترش است، گفت: دائما به نوع پوشش و روش زندگی مسلمانان در اروپا حمله می شود و راست گرایان افراطی اروپایی در راس حمله کنندگان قرار دارند که روز به روز به قدرتشان افزوده می شود.

رییس اتحادیه بین المللی زنان مسلمان گفت: امروزه مسلمانان در شرایط سختی به سر می برند و من بسیار خوشحال شدم که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دیروز خود به مناسبت عید مبعث درباره همین موضوع صحبت کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله نخستین رهبرانی در جهان هستند که درباره اختلافات و تاثیرات قومی – مذهبی صحبت کردند لذا با توجه به شرایط فعلی ضروری است همه مسلمانان بر اشتراکات مذهبی خود متمرکز شوند و حلقه های اتصال را بین خود محکم تر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که قبلا به اسلام چه نگاهی داشتید و پس از تشرف به دین مبین اسلام چه تصوری دارید، بیان کرد: بزرگ ترین دروغی که درباره زنان مسلمان گفته شده این است که زن در اسلام هیچ گونه حقوق و ارزشی ندارد و همه چیز بر او سلطه شده است اما بعد از مسلمان شدنم این دروغ بزرگ بر من برملا شد و متوجه شدم زن ملسمان می تواند پایه های یک جامعه باشد و به خواسته های واقعی و حقیقی خود برسد.

نگاه ابزاری به زن در غرب

معاون انجمن مسلمانان اروپا ادامه داد: در غرب به زنان نگاه ابزاری برای تبلیغات و اهداف می‌شود. زمانی که بیلبوردهای تبلیغاتی با بدن های نیمه عریان زنان را در خیابان‌ها می بینید به عنوان یک زن احساس شرم می کنم.

این خبرنگار انگلیسی گفت: در غرب بسیار کم اتفاق می افتد که زنی در جایگاه سیاسی سخنرانی بکند و در رسانه ها به جای تمرکز بر روی افکارش، بر روی ظاهر و نوع پوشش او قضاوت می شود.

وی اضافه کرد: فقط ۲۲ درصد از جمعیت پارلمان بریتانیا زن هستند، همچنین وزیر این کشور که یک زن است کمتر اتفاق می افتد که پس از سخنرانیش، صحبت از لباس و کفشش محور اخبار رسانه ها نشود.

اسلام بزرگ ترین اقلبت مذهبی انگلستان

معاون انجمن زنان مسلمان اروپا عنوان کرد: قرار بود که کشور انگلستان تنها دین مسیحیت داشته باشند اما امروز اسلام بزرگ ترین اقلبت دینی در انگلستان است و تعداد افرادی که در روز جمعه نماز جمعه می‌خوانند، از مسیحیانی که در روز یک شنبه به کلیسا می روند بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه زنان مسلمان با داشتن حجاب به عنوان یک مسلمان شناخته می‌شوند و هویتشان مشخص می‌شود، افزود: بهترین راه برای جذب افراد بیشتری به اسلام نشان دادن چهره واقهی اسلام است.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه