google درمورد مستند حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
28 می

درمورد مستند حجاب

مجموعه: متن

مدت ها بود به دنبال اثری از شهریار بحرانی بودیم. شاید ملک سلیمان ۲ و… اما بعد از مدتی با مستند «حجاب راه رستگاری» بازگشته است…

شهریار بحرانی

شهریار بحرانی گفت: حدود سه سال پیش با دوستان برای ساخت یک سریال مستند آغاز به کار کردیم، در ابتدا قرار بود ساخت این مستند چهار سال بیشتر زمان نبرد، اما پس از گذشت مدت زمانی بحث حجاب در کنار بحث نماز در کتاب قرآن کریم مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سریال ۲۰ قسمتی معارفی پر از مفاهیم قرآنی، آیات مربوط به حجاب است، در حدود ۱۳ تا ۱۵ آیه صراحتا و در ۱۸ آیه به صورت ارتباطی در قرآن کریم آمده و اهمیت بحث حجاب را برای انسان سازی مطرح می‌کند.

بحرانی اظهار داشت: از همان ابتدا هم عقیده‌ی ما بر این بوده که اسلام مبارزه انسان با تباهی، شمشیر و خون ریزی نیست. اسلام برای آدم سازی، رشد شخصیت‌ها آمده و رساندن امثال ما به تعالی و رشد است.

این کارگردان بیان کرد: حتی خود انقلاب اسلامی هم یک انفجاری از نور محبت و نور عشق به ولایت است و برای خونریزی و شمشیر نیامده و تنها برای تالیف علوم و مسلمان کردن مردم آمده تا با هدایت، مردم را به دین حق بکشاند.

بحرانی عنوان کرد:ما احساس کردیم کار فرهنگی بدون جریان سازی فرهنگی امکان پذیر نیست، چرا که فرهنگ یعنی زندگی و حیات و حیات هم با حرکت زنده است.

وی تصریح کرد: این موج سازی و جریان سازی هم یک کار فردی نیست، بلکه نیاز به گروه‌ها، وحدت، هدایت و ولایت دارد، در این دوران که جامعه‌ی بشری با تصاویر و سرگرمی و غفلت آکنده شده، سخن گفتن زیبا و سنجیده و درست از قرآن خیلی کار سختی است.[pullquote]بروزات مهم حجاب نحوه تفکر، تفحص، رفتارهای متفاوتی است که انسان را در جامعه شخصیت می‌دهد و او را متعالی می‌کند.[/pullquote]

وی با بیان اینکه با گروه‌ روزهای سختی را گذراندیم تا شأن قرآن را در توان ناقصمان حفظ کنیم و به این حیطه خدشه وارد نکنیم و بتوانیم باعث کشیده شدن روح‌ها به سمت قرآن باشیم.

وی افزود: حجاب را یک مفهوم بزرگ یافتیم که بروزات مختلف دارد و تنها در پوشش خلاصه نمی‌شود، بلکه بروزات مهم آن نحوه تفکر، تفحص، رفتارهای متفاوتی است که انسان را در جامعه شخصیت می‌دهد و او را متعالی می‌کند.

بحرانی اظهار داشت: سعی کردیم در فیلم (حجاب، راه رستگاری) اثرات حجاب بر شخصیت انسان را نشان دهیم، که البته کار سخت و درونی بود و خدا کمکمان کرد، به گونه‌ای که خود ما هم متوجه نشدیم که چطور مفاهیم قرآنی را به زبان تصویر در آوردیم و سعی کردیم با یک گروه از جلوه‌های ویژه آن را به گونه‌ای به تصویر بکشیم که حجاب از نظر بیننده ماجرایی دل نشین جلوه کند، همان چیزی که در قرآن است، چرا که در قرآن حجاب، زیبا و پر از رحمت است.

بحرانی در پایان با این دعا صحبت‌های خود را به پایان رساند: ما درجامعه دچار تضاد و درگیری‌های زیادی هستیم، دشمنی‌ها گسترش یافته و آحاد ملت را رنجیده خاطر کرده است.

مولای من، ما به شما متصل می‌شویم و از خدا می‌خواهیم به حق این شب، دشمنی‌ها، اختلافات را کنار بگذاریم، دل ما را برای فهم بیشتر آیات خود باز بگذار، مفاهیم قرآنی را برای ما سهل و زیبا کن تا از صمیم قلب با قرآن مأنوس شویم و تمام نیازهای جامعه‌ی انقلابی ما را به سمت قرآن هدایت کن. مگر چه اندازه فرصت و عمر برای ما وجود دارد، خدایا کمک کن در این فرصت کم به تو گرایش یابیم، و در آخر با مفهوم حجاب آشنایمان کن.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه