google سینمای با حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
22 می

سینمای با حجاب

مجموعه: متن

ایران توانسته سینمایی را به دنیا معرفی کند که در آن اخلاق، خانواده، حجاب و دوری از خشونت و مسائل جنسی و اباحه‌گری وجود دارد

دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری

هیئتی که متشکل از خانم نورا نویسنده و روزنامه‌نگار، خالد احمد بهجه کارگردان و استاد دانشگاه و الحسینی نویسنده و فیلمنامه نویس است، این روز‌ها به ایران آمده‌اند تا ضمن دیدار با شخصیت‌های هنری کشورمان، راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی بین هنرمندان مصری و ایرانی را بررسی کنند.

این سه هنرمند مصری دیروز به جلسه شورای فیلم سازمان بسیج هنرمندان رفته بودند تا ضمن گفتگو با جمال شورجه و سایر اعضای این انجمن دربارهٔ همکاری‌های مشترک هنری رایزنی کنند.

در این جلسه که رئیس سازمان بسیج هنرمندان و مدیران و معاونان آنها نیز حضور داشتند، خالد احمد با اشاره به مشترکات فرهنگی دو تمدن باستانی ایران و مصر، فرهنگ اسلامی و محبت و مودت بین دو ملت را سرمایه‌ای برای همکاری‌های فرهنگی هنری میان هنرمندان دانسته و گفت: امیدواریم که این سفر به ما برای شناخت یکدیگر و اجرای برنامه‌های مشترک کمک کند.

وی همچنین با بیان این که در سی و پنج ساله گذشته مصر، وضعیت مناسبی را در حوزه توسعهٔ هنر طی نکرده است، افزود: پس از انقلاب مصر، ملت بزرگ مصر در حال تجدید حیات و سازماندهی مجدد خود است و معتقدیم که هنر مصری نیز به زودی احیا خواهد شد و در این راه استفاده از تجربیات هنرمندان جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

سینمای با حجاب

خانم نورا نیز در این جلسه با بیان اینکه در دانشگاه سال‌ها در زمینهٔ شناخت فرهنگ و ادب فارسی تحصیل و پژوهش کرده است، پیشرفت‌های ایران را بسیار بزرگ و شایستهٔ توجه دانسته و اظهار کرد: من به همراه برخی از شخصیت‌های فرهنگی رسانه‌ای مصر وقتی اولین بار وارد ایران شدیم، ایران را به شدت از آنچه برایمان تصویر شده بود متفاوت یافتیم و دیدیم چگونه زنان ایرانی در عرصهٔ اجتماع به فعالیت‌های مفید می‌پردازند.

این روزنامه‌نگار مصری ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران توانسته سینمایی را به دنیا معرفی کند که در آن اخلاق، خانواده، حجاب و دوری از خشونت و مسائل جنسی و اباحه‌گری وجود دارد و با حضور در جشنواره‌های بین المللی و کسب جوایز توانسته نشان دهد که در کنار حفظ این مفاهیم به کیفیت بالای فیلم سازی نیز رسیده است.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه