google ماجرای تجمع حجاب و عفاف | حجاب برتر
Find Me Here
07 می

ماجرای تجمع حجاب و عفاف

مجموعه: متن

اتفاقات این روزها، مرا مجبور کرد تا برای دومین بار – شخصا- دست به کیبورد شوم…

تجمع حجاب و عفاف

چند روز پیش ایمیلی به گروه فرهنگی هنری حیات برتر ارسال شد مبنی بر اینکه تجمعی با عنوان حجاب و عفاف و در اعتراض به بدحجابی امروز روبروی وزارت کشور برگزار می شود. در این ایمیل تصریح شده بود که یک سال تلاش شده تا مجوز این تجمع دریافت شود.

امروز نیز در یک حرکت فراگیر، پیامک های مختلفی برای اقشار مختلف جامعه در همین زمینه ارسال گردید اما پس از مدتی، از گوشه و کنار، این صدا شنیده می شد که این تجمع بدون مجوز است و تله ای برای معترضین می باشد شاید تعلل استانداری تهران را در اعلام نداشتن مجوز نیز به همین خاطر باشد.

در هر صورت، بی حجاب های امروز کشور ما، با اعتراض های خیابانی به بدحجابی نرسیده اند که ما بخواهیم از این راه استفاده کرده و آنها را با حجاب نماییم. در این زمینه، شهید بهشتی سخن بسیار حکیمانه ای دارند. راهکار عملیاتی حل این مسئله تنها وتنها اقناع مخاطبین (هم با حجاب ها و هم بدحجاب ها) می باشد از هر روش ممکن؛ از رسانه های مختلف و فیلم سازی گرفته تا صحبت های رودر رو و امر به معروف و نهی از منکر.

اگر این کارها انجام شد و بعضی ها اقناع نشدند، آن وقت می توان به برخورد غیر فرهنگی نیز فکر کرد و کارهایی مانند تجمعات و جلوگیری از عبور و مرور بدحجاب ها انجام داد…

۰ دیدگاه
  • باید از نقد سطحی ماجرا اجتناب کرد
    ای کاش ماهیت کار آنها را می دانستید و بعد شخصا دست به کیبورد می شدید
    من هم با کارهای غیر قانونی مخالفم
    اما در بیانه شون خطاب به مسئولان (والبته نه به بی حجابان) مطالبات خوبی مطرح شده بود

    • امید وطن دوست

      گروه فرهنگی هنری حیات برتر گروهی نیست که بدون فهم کلیه جوانب مسائل به آن ورود کند لذا گروه ما در این زمینه تحقیقات مختلفی را به عمل آورد و پس از تماس مسئول این تجمع با گروه ما این تصمیم و نوشته اتخاذ گردیده است. در غیر این صورت نقد سطحی ماجرا کاری خارج از تقوا به حساب می آید.
      ضمن اینکه من در این نوشته این اقدام را محکوم نکرده ام اما یک روش کلی برای جمع کردن این کار هست: اول کار فرهنگی و اقناع بدحجاب ها و دوم کار انتظامی که تا کار اول صورت نگیرد کار دوم نه تنها جواب نمی دهد بلکه اثری معکوس خواهدداشت.
      موفق و پیروز باشید

  • با سلام، صحبت شما درباره کار فرهنگی درست است اما اینکه اول این و اگر به نتیجه نرسید کار انتضامی به نظر من نادرست است، چرا که هیچ کدام جای دیگری را نمیگیرد. بدحجابی یک آسیب اجتماعی است و در جاهاییکه باقانون را زیر پا میگذارد نمیشود گفت حالا بمانیم کار فرهنگی جواب بدهد. در کنار کار فرهنگی باید جلوی بی قانونی را نیز گرفت. وقتی که خانمی با یک شال جلو باز و موهای معلوم و بلوز کوتاه و جلو باز و ساپورت تنگ در عموم ظاهر میشود، درکنار اینکه نیاز به تذکر و فرهنگ سازی دارد اما نباید گذاشت با این پوشش وارد جامعه شود(همانطور که وقتی کسی دزدی میکند یا خدای ناکرده به نوامیس تعرض میکندجلو بی قانونی گرفته میشود). هر جایی قانونی دارد چنانکه که در ادارات دولتی حدود حجاب مشخص شده و باید رعایت شود(که متاسفانه در این قسمت هم کوتاهی هایی صورت گرفته) حدود حجاب و پوشش برای حضور در جامعه نیز مشخص شده. به عنوان مثال اگر آقایی با لباس زیر(بسیار عذر میخواهم)درجامعه ظاهر شود میتوان گفت ابتدا برویم ارشادش کنیم اگر جواب نداد برخورد؟ علاوه بر این تجمع خیابانی در جاهایی که مسئولین کارشان را درست انجام نمیدهد گویای مطالبه مردمی است که به نظر هیچ اشکالی ندارد

افزودن ديدگاه