google تاریخچه حجاب پیش از اسلام | حجاب برتر
Find Me Here
02 می

تاریخچه حجاب پیش از اسلام

مجموعه: صوت

پاسخ سوال به فلسفه پوشش و تاریخچه حجاب و پوشش در قبل از اسلام…

انسان اولیه به دنبال پوشش بوده است. پوشش یک امر فطری است و آن را ارزش قلمداد می کنند. شما در همین غرب که برهنگی معمول است در مجالس رسمی پوشش های سنگینی دارند. در مجلسی که همه عقلا در آن حضور دارند اگر کسی با تی شرت وارد مجلس شود او را راه نمی دهند ولی باید کت و شلوار بپوشد و کراوات بزند…

نکته بعدی اینکه اسلام چه کرد؟ آیا اسلام پوشش را تاسیس کرد یا پوشش گذشته را تایید کرد با یک تکمله؟

در آیات درمورد حجاب «خمر» یعنی مقنعه بوده است منتها به پشت سر گره می زدند و به همین خاطر گردن آنها را معلوم می کرد. اسلام این گونه کرد که گره را از جلو بزنند که گردن و سینه ها را هم بپوشاند. شما اکنون می بینید کسی بخواهد برود به کلیسا با پوشش می رود. کشیش ها را که ببینید همه با پوشش کامل می روند.

مشکلی که چادر عربی داشته است این بوده است که جلوی چادرها باز بوده است. اسلام می گوید که این جلابیب را به هم نزدیک کنید. یک پوشش حداقلی در دوران جاهلی بوده است که گفته شد و اسلام آمد و گفت که این اشکال را برطرف کنید.

امام صادق(ع) فرمود: بهترین لباس هرکسی بهترین لباس آن زمان است.

ممکن است در یک زمانی بهترین لباس چادر باشد ممکن است مانتوی بلند باشد.

فلسفه پوشش (چه برای مردان و چه برای زنان)

وقتی کسی پوشش ندارد باعث تحریک مسئله قوه شهوانی می شود وقتی این تحریک صورت گرفت دیگر کنترل و جلوگیری از آن بسیار سخت می شود. بحث بعدی آرامش است یعنی اگر تحریک جنسی نباشد آرامش دارد. اگر مردان پوشش خوبی نداشته باشند و زنان پوشش خوبی نداشته باشند همه در معرض خطر اند پس پوشش باعث عدم تحریک قوه شهوانی می شود و به تبع آن آرامش اجتماعی خواهیم داشت.

مسئله بعدی جلوگیری از اولاد نامشروع است. در غرب نهادهای ویژه ای تعبیه شده است که این اولاد نامشروع را تربیت کنند.

مسئله بعدی بحث هویت و ابهت است. حجاب باعث حفظ هویت زن و مرد می شود. اگر این ابهت و هویت حفظ نشود انسان و جامعه به ابتذال کشیده می شود.

نکته بعدی این است که خداوند که خالق ماست خودش بهتر می داند که برای ما چه بهتر است. خداوند می فرماید که پوشش برای شما بهتر است. اگر کسی که خدا را حکیم و علیم می داند باید به گفته های خداوند با تمام وجود تسلیم شود. روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد. یکی از روایات پس از بازگشت پیامبر(ص) از معراج بوده است که وضعیت برخی زنان را در جهنم می بیند.

اگر خداوند می فرماید به نامحرم نگاه نکن و پوشش داشته باش چون درون این آتش و افول از انسانیت است و خود فرد نمی فهمد…

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود صوت استاد ملکی با حجم ۱٫۸ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه