google جای خالی حجاب برتر در فیلم ها | حجاب برتر
Find Me Here
22 آوریل

جای خالی حجاب برتر در فیلم ها

مجموعه: متن

آغاز فصل گرما بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به عفاف و حجاب و جولان جنون بدحجابی در خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراسم‌ها است.

 

فیلم روزهای زندگی

فیلم سینمایی روزهای زندگی

 

حجاب و عفاف دارای مفهومی دینی و اجتماعی و عاطفی با محوریت حفظ و تقویت خانواده و استحکام پایه‌های همبستگی جامعه است.

آغاز فصل گرما بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به عفاف و حجاب و جولان جنون بدحجابی در خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراسم‌ها است.

نگاهی اجمالی به رفت و آمدهای بانوان در میادین اصلی شهرهای بزرگ و کوچک مازندران که در روستاهای این شهرستان هم رخنه کرده است به صورت واضحی بیانگر بدحجابی و نمایش انواع پوشش ها و آرایش‌های نامتعارف است.

* الگوهای فرهنگی و تبلیغی عفاف و حجاب

الگوهای تبلیغی و رسانه‌ای نقش اساسی در ترویج دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و نوع رفتارها دارد و به عقیده کارشناسان اجتماعی،مذهبی و فرهنگی رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه موفق عمل نکردند.

در قانون عفاف و حجاب بر الگودهی تبلیغی صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید شده است و استفاده مناسب از حجاب برتر در فیلم‌ها هم مورد تاکید است.

* جای خالی حجاب برتر در فیلم‌ها و سریال‌ها

با نگاهی بر فیلم‌ها و سریال‌ها جای خالی حجاب برتر و یا شخصیت‌سازی نامناسب از زنان محجبه مشاهده می‌شود و ساخت فیلم یا سریالی با محوریت تاثیر فرهنگی حجاب و عفاف توسط رسانه ملی خالی به نظر می‌رسد.

ماهواره‌ها و اینترنت تاثیر بی‌بدیلی بر تغییر سبک زندگی داشته است و دلیل آن را می‌توان در ماهیت سرعت و نفوذپذیری و تاثیرگذاری آن رسانه‌ها و یا عدم عرضه مناسب و عمیق فرهنگ کهن خود جست‌و جو کرد و یکی از حلقه‌های مهم ندیده گرفته شدن فرهنگ عفاف و حجاب را باید در سطح آگاهی خانواده‌ها و گسترش همه جانبه مفهوم حجاب و عفاف و بیان هنرمندانه فلسفه آن جست‌و جو کرد و تبلیغ مناسب و به روز فرهنگ حجاب و عفاف می‌تواند موجب کاهش بی‌حجابی شود.

فضاسازی تبلیغی و فرهنگی از شاخص‌های مهم و ندیده گرفته شده در عرصه توسعه فرهنگی جامعه است.

تکرار از اصول مسلم در تأثیرگذاری فرهنگی است و فضاسازی مناسب فرهنگی و تبلیغی که با دیوار نویسی و استفاده از رسانه‌های مختلفی مثل فضای مجازی، نشریات، پیامک، فیلم و کلیپ است.

 * گفتمان‌سازی برای مفهوم حجاب و عفاف

گفتمان‌سازی عرصه حجاب و عفاف هم از راهکارهای پایه‌ای در این عرصه است تا نظریه‌ها و نقشه راه دستیابی به اهداف مورد نظر مورد توجه قرار گیرد و بیان مناسب آیات و روایات دینی درباره نوع نگاه و رفتار و حجاب در اولویت قرار گیرد.

مهد کودک‌ها و مدارس به عنوان زیربنای شخصیت‌سازی از مراکز ثقل در ترویج فرهنگ و عفاف است و در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها لزوم پاسخگویی به شبهه‌ها و بیان فلسفه حجاب و عفاف و استفاده از نظرات متفکران مسلمان و غیرمسلمان درباره حفظ عفاف و حجاب مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرها و مناطق مختلف و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای بومی برای کاهش جنون بی‌حجابی در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

امر به معروف و نهی از منکر از تاکیدات دینی و مورد نظر کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برای پالایش جامعه است ولی عدم پشتیبانی لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر که امر به معروف‌و نهی از منکر لسانی و رعایت سلسله مراتب آن را مورد نظر دارند شاهد شهادت چند نفر از آنان بوده‌ایم و امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت گسترده و همگانی مورد توجه قرار گیرد تا بی‌حجابی به عنوان یک ضد ارزش اجتماعی مورد نکوهش و مجازات اجتماعی قرار گیرد.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه