google رفع ممنوعیت حجاب در فوتبال | حجاب برتر
Find Me Here
08 مارس

رفع ممنوعیت حجاب در فوتبال

مجموعه: متن

برخی کشورهای اسلامی مانند اندونزی، بنگلادش و غیره از این رفع ممنوعیت استقبال کرده اند.

رفع ممنوعیت حجاب در فوتبال

فریده شجاعی-نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان گفت: به دنبال تلاشهای فدراسیون فوتبال، کمیته بانوان و همچنین شرکت در جلسات مختلف به منظور دفاع از حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بین المللی، خوشبختانه هیات رئیسه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با حجاب بانوان در رقابتهای بین المللی موافقت کرد.

وی در ادامه بیان کرد: البته در این راستا حمایت و مساعدت های کشورهای اسلامی به ویژه کشور اردن را برای دفاع از حجاب بانوان داشتیم که نایب رئیس اردنی فیفا نیز کمک های فراوانی را برای رفع ممنوعیت حجاب بانوان کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین مذاکره و جلساتی که رئیس، دبیر کل، نایب رئیس و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران با سپ بلاتر در زمان حضورش در ایران داشتند، باعث شد تا نگاه فدراسیون جهانی فوتبال به این موضوع مثبت شود.

رئیس کمیته بانوان در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت در اول مارچ ۲۰۱۴طی جلسه ای که هیات رئیسه فیفا در زورریخ برگزار کرد، حضور بانوان با حجاب اسلامی تصویب شد. در واقع در ماده ۴ اساسنامه فیفا آمده است که ظاهر ورزشی ورزشکار نباید تغییر کند، کاور سر، هم رنگ پیراهن باشد و لباس به مقنعه وصل نباشد که خوشبختانه تمامی این شرایط توسط ایران رعایت می شود. خوشحالم که تلاشهای مستمر مجموعه فدراسیون فوتبال ایران به منظور حضور بانوان با حجاب اسلامی در عرصه های بین المللی جواب داد و دیگر، بانوان کشورهای اسلامی برای حضورشان با پوشش اسلامی دغدغه ای ندارند.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • به نظر شما این فوتبالیستها الان در این تصویر حجاب دارند؟!چه الزامی برای مشارکت پایاپای زنان مسلمان در تمامی رشته های ورزشی با مردان وجود دارد؟حجاب را نمیدانم ولی روح عفاف و حیایمان دارد رفته رفته کمرنگ میشود و عرفمان جای شرعمان می نشیند.

    • امید وطن دوست

      باید دید علمای ما در این زمینه چه نظراتی دارند اگر نفی کنند تابع هستیم و اگر نه بازهم حرکت روی لبه تیز شمشیر است

افزودن ديدگاه