google چادر ، یک نماد ملی | حجاب برتر
Find Me Here
28 فوریه

چادر ، یک نماد ملی

مجموعه: متن

نگاه‌ به چادر باید مرزگونه باشد این نگاه باید فراتر از حجاب باشد و باید با دیدی ملی به این نماد نگاه کنیم؛گاهی به دنبال خوب هستیم و گاهی نیز در جستجوی خوب‌‌تر، اگر سئوال از خوب‌ تر است چادر را می‌توان به عنوان پاسخ نوشت…

نشانه ملی

«مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطى است. نه این‌که من بخواهم بگویم چادر، منحصر است؛ نه، من می‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‌ ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بنا تحرک و کار اجتماعى، سیاسى و فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‌تواند چادر باشد و همان‌طور که عرض کردم چادر بهترین نوع حجاب است». اینها جملات مقام معظم رهبری در خصوص چادر است.

به سن تکلیف که می‌رسی حس بزرگ بودن و دیده شدن داری، یا کفش‌های پاشنه دار مادر را به پا می‌کنی و یا ادای بزرگترها را به هر گونه‌‌ای که در توان داری در می‌آوری، در شهری که سپر بلای زنان و دخترانش پارچه‌های سیاه رنگ است، پوشیدن چادر همان معنای بزرگی را می‌دهد.[pullquote]به سن تکلیف که می‌رسی حس بزرگ بودن و دیده شدن داری، یا کفش‌های پاشنه دار مادر را به پا می‌کنی و یا ادای بزرگترها را در می‌آوری[/pullquote]

عده‌ای حجاب برتر را تنها چادر می‌دانند و عده‌ای نیز معتقدند این پوشش جز مزاحمت و اذیت فایده‌ای ندارد و البته فراموش نکنیم برخی از پایه و اساس با حجاب مخالف بوده و طبق فرهنگ غرب تمدن، پیشرفت و آزادی را در برهنگی می‌بینند.

گرچه نباید عفت و پاکدامنی افراد غیرچادری را زیرسئوال برد و آنها را فاقد ایمان و پاکی دانست، اما همانگونه که مطرح شد چادر حجاب برتر است و فردی که از چادر استفاده نمی‌کند حجاب خاص خود را دارد.

دشمن همه تلاش خود را برای رسیدن به اهداف خویش به کار می‌گیرد که یکی از آنها برداشتن چادر است و در صورتی که موفق به حذف چادر شود پوشش‌های دیگر نیز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

نگاه‌ به چادر باید مرزگونه باشد این نگاه باید فراتر از حجاب باشد و باید با دیدی ملی به این نماد نگاه کنیم.

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی می‌افزاید: متاسفانه عده‌‌ای در هنگام برخورد با این نماد دچار تعارض و تضاد می‌شوند از طرفی تلاش می‌کنند رنگ مذهبی خود را توسط چادر حفظ کنند و از طرف دیگر نیز دغدغه مدرن بودن را دارند چرا که در این زمینه مدرنیته و سنت در یک جا قرار نمی‌گیرند و نمی‌توانند در کنار هم باشند.[pullquote]دشمن همه تلاش خود را برای رسیدن به اهداف خویش به کار می‌گیرد که یکی از آنها برداشتن چادر است[/pullquote]

اکثر مواقع شاهد بی‌ حرمتی به چادر در مکان‌های مختلف هستیم. عده‌‌ای با پوششی بسیار نامناسب که در شأن این نماد ملی نیست آن را به سخره می‌گیرند؛ کسی که تمایلی به چادر ندارد حجابش مورد هدف قرار گرفته است و در واقع این نخستین و اصلی‌‌ترین سنگر است و زمانی که این سنگر برداشته شود باقی سنگرها نیز به راحتی حذف می‌شوند.

این پوشش وظیفه ملی و دینی ما است و بر ماست که این نماد ملی را حفظ کنیم.

اجباری در پوشیدن چادر نیست گرچه تبلیغ کردن و گفتن از فواید آن مناسب و لازم است و وظیفه ما تبلیغ و تعریف از فواید آن است.

متأسفانه چادرهای سیاه به دست رنگ‌های غربی بر باد رفته‌اند برخی از بانوان به قدری در مرداب فرهنگ غرب غرق شده‌‌اند که یک باره سنت، دین و عفت خود را رها کرده و نوع و روش آنها را می‌ستایند و پوشش و چادر را نشان دهنده عقب ماندگی و برهنگی را مدرنیته و پیشرفت می‌پندارند.

در اینکه چادر حجابی کامل و جامع است شکی نیست ولی متاسفانه در رسانه ملی و برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها تصاویر ناشایستی ارائه می‌شود که ذهنیت ناآگاهان نسبت به فواید این حجاب برتر را تغییر می‌دهد. حضور زنان نیازمند و ستمدیده در برخی سریال‌ها و حضور زنان متهم با چادر در صحن دادگاه‌ها و حتی انجام کارهای خلاف و نادرست که توسط زنان چادری انجام می‌شود ذهن عده‌‌ای را به سمت دیگری می‌کشاند.[pullquote]در اینکه چادر حجابی کامل و جامع است شکی نیست ولی متاسفانه در رسانه ملی و برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها تصاویر ناشایستی ارائه می‌شود[/pullquote]

معصومه ،  تهرانی است، اما دانشجوی یکی از دانشگاه‌های قم است، وی می‌گوید: همیشه احساس می‌کردم چادری‌ها دخترانی خشک و غیر قابل انعطاف هستند، از چادر به شدت بیزار بودم، تا اینکه در دانشگاه قم قبول شدم.

وی می‌افزاید: هیچگاه دید خوبی نسبت به زنان چادری‌ نداشتم، اما در این دو سالی که دانشجوی اینجا هستم دوستانی پیدا کرده‌ام که دید و ذهنم را نسبت به چادر و پوشش تغییر دادند، گاهی به این فکر می‌کنم که من هم چادری بشوم.

گاهی به دنبال خوب هستیم و گاهی نیز در جستجوی خوب‌‌تر، اگر سئوال از خوب‌ تر است چادر را می‌توان به عنوان پاسخ نوشت. حجاب باید به گونه‌ای باشد که حرمت‌های انسانی را بپوشاند و سپری باشد در برابر نگاههای شیطان صفتان.

 

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه