google حجاب و خانواده | حجاب برتر
Find Me Here
01 فوریه

حجاب و خانواده

مجموعه: متن

استاد حوزه و دانشگاه با عنوان اینکه خانواده ها می توانند در زمینه حجاب الگویی برای فرزندانشان باشند، گفت: فرزندان باید آثار و برکات حجاب را در رفتارتان مشاهده کنند تا به این وسیله میل به رعایت حجاب در آن ها بیشتر شود…

خانواده

حجت الاسلام حسین دهنوی در همایش بزرگ استانی ناهنجاری های پوششی و تاثیر آن بر خانواده ها ابراز داشت: یکی از تاثیر گذار ترین روش های تبلیغ حجاب الگو گیری است، لذا خانواده به دلیل نقش مهمی که در تربیت فرزندان دارند باید سعی کنند با رعایت درست حجاب بعنوان الگوی فرزندان خود، به آنان نیز حجاب را آموزش دهند و آن ها را از انحرافات نجات دهند. [pullquote]یکی از تاثیر گذار ترین روش های تبلیغ حجاب الگو گیری است[/pullquote]

وی با اشاره به اینکه تربیت دینی فرزندان باید در جامعه به درستی انجام بگیرد، اظهار داشت: تربیت دینی باعث می شود تا فرزندان ما با آثار و برکات دین آشنا شوند و این امر از بسیاری از ناهنجاربی ها جلوگیری می کند.

دهنوی ادامه داد: حیا و حجاب امری فطری است و آثار و برکات زیادی را برای زن به ارمغان می آورد چرا که وقتی زن حجابش را رعایت می کند دست نیافتنی تر شده و ارزشش نزد مردان بالاتر می رود. [pullquote]وقتی زن حجابش را رعایت می کند دست نیافتنی تر شده و ارزشش نزد مردان بالاتر می رود. [/pullquote]

وی با عنوان اینکه بیماردلان زیادی در جامعه وجود دارند، خاطرنشان کرد: اگر زن حجابش را رعایت نکند باعث می شود تا بیماردلان به او آسیب های زیادی برسانند چرا که افرادی که دچار بیماری های روانی و دو شخصیتی هستند میل به جنس مخالف پیدا می کنند و باعث آسیب زدن به بانوان می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه بی حجابی را یکی از دلایل اصلی طلاق و از هم پاشیدن بنیان خانواده ها را ناهنجاری های ناشی از بدحجابی دانست و تاکید کرد: بی حجابی باعث می شود که مردان و زنان با هم مشکلات زیادی را یدا کرده و بنیان خانواده از بین برود.

وی افزود: همچنین پژوهش های زیادی ثابت کرده است که بدحجابی باعث ایجاد بیماری های روانی در افراد می شود و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد .

حجاب مصونیت است نه محدودیت

دهنوی با بیان اینکه حجاب برای افراد مصونیت است نه محدودیت، گفت: دستورات دین برای رعایت حجاب برای این است باعث پیشگیری بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات می شود و این امر آفات و آسیب های زیادی را از بنیان خانواده دور می کند.

وی با اشاره به مسئولین که در این زمینه فعالیت می کنند ،ابراز داشت: مردان و افرادی که در کار امر به معروف و نهی از منکر هستند باید توجه داشته باشند زنان و دخترانی که حجابشان را رعایت نمی کنند بی عفت نیستند بلکه نیاز به راهنمایی دارند تا بتوانند با مقوله حجاب به درستی آشنا شوند. [pullquote]مردان و افرادی که در کار امر به معروف و نهی از منکر هستند باید توجه داشته باشند زنان و دخترانی که حجابشان را رعایت نمی کنند بی عفت نیستند[/pullquote]

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: باید این بانوان را با موضوعات الهی و دینی همراه با صبر و خوشرویی راهنمایی کرد و همچنین آثار و برکات حجاب را در جامعه و خانواده برایشان روشن تر کرد.

وی با اشاره به شبکه های ماهوره ای بیان داشت: این شبکه ها باعث ایجاد ناهنجاری های زیادی در جامعه شده است و همچنین انحرافات اعتقادی را به دنبال داشته است و مردم باید تلاش کنند تا از ماهوره ها دوری کنند چرا که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آنها می شود.

 

[tabs][tab title=”منبع”]خبرگزاری مهر[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه