google 8 سال انتظار برای حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
15 ژانویه

۸ سال انتظار برای حجاب

مجموعه: متن

ژنرال سوتارمانˈ رییس پلیس جدید اندونزی گفت که زنان پلیسی که مایل به پوشیدن روسری هستند می توانند هنگام ماموریت از حجاب استفاده کنند.

پلس های محجبه اندونزی

وی پس از نشستی با اعضای پلیس ملی اندونزی گفت پوشیدن روسری حق انسانی افراد است بنابراین زنان پلیس اندونزی اجازه خواهند داشت از روسری استفاده کنند، اما پلیس بودجه ای برای خرید روسری پلیس این کشور ندارد و زنان پلیس می توانند خود برای خرید روسری اقدام کنند.

تصمیم جدید اندونزی برای اختیاری کردن حجاب زنان پلیس این کشور با خوشحالی زنان مسلمان پلیس مواجه شد.

این مقام پلیس اندونزی گفت که براساس مقررات همه زنان پلیس اندونزی ملزم به استفاده از روسری نیستند، اما پوشیدن روسری توسط زنان پلیس در استان ˈآچهˈ ضروری است.

تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس اندونزی در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط ژنرال ˈدای بچتیارˈ رییس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد. وی به همه نیروهای پلیس دستور داده بود فقط از لباس های متحدالشکل رسمی پلیس استفاده کنند و اعلام کرد که پلیس های زن نباید حجاب داشته باشند.

در این میان در آن دوره هم تنها نیروهای پلیس زن استان ˈآچهˈ از این قانون مستثنی شدند، زیرا براساس آیین نامه و مقررات داخلی این استان که بیشترین سهم مسلمانان اندونزی را دارد و دارای قوانین منطبق بر شریعت اسلامی است، بانوان در محافل عمومی موظف به استفاده از حجاب هستند.

کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی و دیده بان پلیس این کشور و جمعی از علمای مسلمان اندونزی تاکنون خواستار لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس زن در این کشور شده بودند.

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه