google آموزش حجاب به دختران | حجاب برتر
Find Me Here
13 ژانویه

آموزش حجاب به دختران

مجموعه: متن

انسانهای پاک حجاب دخترانشان را دوست دارند، و بر پوشش آنها حریص هستند، و دوست دارند تا آنها را با تقوا و صالحه به جامعه تحویل دهند، ولیکن چگونه….؟

آموزش حجاب به دختران
در اینجا ده گام اساسی برای با حجاب کردن دخترت به تو پیشنهاد می شود که در هیچ یک از این اسلوبها، چیزی به نام توبیخ، کتک زدن، داد و بی داد کردن و امثال اینها نمی یابید، بلکه گامهای حکیمانه ی است که پدر و مادر و یا دیگر اعضای خانواده برای با حجاب کردن دخترانشان به کار می گیرند.

۱- از همان روز کودکی دخترت را به حجاب تشویق کن، و منتظر نباش تا به سن تکلیف برسد، سپس او را بدان امر کنی، چه بسا وقتی به سن تکلیف رسید نتوانی او را قانع سازی، و هوای نفس بر وی غلبه کند، پس بهتر آن است از کودکی به تدریج شروع کنیم.

۲- خوبی های حجاب را برایش ذکر کن، از عجایب و حسنیات آن صحبت کن، و بگو که حجاب وقار و سنگینی است، حجاب مظهر تربیت صحیح و حسن نیت پاک است.

۳- او را با خبر ساز که همانا حجاب امری واجب از جانب خداوند است، و او را آگاه ساز که این عمل را فقط برای رضای خداوند انجام می دهی نه مردم؛ و اینکه خداونددر همه حال او را می بیند. و خداوند از زن محجبه خشنود می شود، ایات حجاب را برایش تلاوت کن، و او را تشویق کن تا آن را حفظ نماید و معانی آن را فرا گیرد.

۴- نمونه ی از زنان محجبه و صالحه برای آنها ذکر کن، بهتر است از امهات المؤمنین شروع شود، سپس از زنان صالحه دیگری که نمونۀ بارزعصر خویش بودند، سعی شود نمونه ی از زنان محجبه این عصر نیز برای آنها ذکر شود، بویژه زنان غیر مسلمانی که به اسلام رو آوردند و حجاب را اختیار نمودند.

۵- تفاوت بین زنان محجبه و غیر محجبه برای دخترت ذکر کن، و هلاکت بی حجابان و خطر بی حجابی در اجتماع امروزی برای وی بازگو کن.

۶- از اخلاق و رفتار زن صالحه سخن بگو، و ثواب التزام به عمل صالح، و پاداش زنان صالح، و اینکه چگونه یک زن صالحه می تواند سبب هدایت دختران دیگر شود؟

۷- مواظب باش تا دخترت همراه دختران محجبه باشد و با آنها دوست باشد، و ایشان را همراه دختران بی بند و بار رها مساز، چه بسا که دوست و همنشین بیشترین تأثیر را بر همنوع خود می گذارد.

۸- سعی شود مادر دختر الگویی صالحه برای او باشد، تا با وی در مورد حجاب، و کیفیت آن سخن بگوید، و حکایات و داستانهای حجاب را از وی بشنود.

۹- تلاش شود تا مادر، دخترش را در کلاسهای دینی و علمی و حلقات قرآن در مساجد مشارکت دهد، چون در این کلاس ها بر حجاب خویش بیشتر اهتمام می ورزد، و بدینوسیله کم کم به آن خو گرفته، و پرورش می یابد.

۱۰- در مقابل پوشش و حجاب دخترت، هدایا و جوایزی در نظر گرفته، و بدینوسیله او را بر این عملش تشویق کن، و به او بفهمان که خداوند در روز قیامت جایزه بزرگ را به او عطا می کند، و آن هم بهشت بلند مرتبه و جاویدان است.

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ دهکده حجاب[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • عوض این کارا به پسران یاد بدید لباس چسب , رکابی , شلوارک نپوشن , نگاه به نامحرم نکنن .
    بعد یاد میگیرن که به زن احترام بزارن .
    خود به خود دخترا با عفت میشن .
    از امامان یاد بگیرید که یک نقطه از بدنشون دیده نشده .
    یک سوال دارم چرا به مردان شیوه حجاب سالم رو نمیدید ؟ همش زن زن زن زن زن زن زن
    یک مورد تا حالا ندیدم در حجاب پسرا بنویسید , پس دخترا خوب کار میکنن حجاب ندارن .
    تا مرد جامعه بی عفت باشه انتظار نداشته باشید زن با عفت باشه .
    اون دنیا میزارنتون توی قبر , فشار قبر , سوال جواب و….
    در ضمن مسولیت مردان سنگین تر از زنان است پس خوب دقت کنید .

    • بله درست است هم مردان باید حجاب داشته باشند هم باید عفت و نگاه خود را حفظ کند اما این که اسلام در مورد حجاب بانوان اهتمام بیشتری ورزیده علل بسیار شایان توجهی دارد که قطعا شما خواهر گرامی از ان بی خبرید چرا که شما پسر نیستید تا بفهمید ما پسر ها چه میکشیم از دست غریزه جنسی و شهوت اصلا میدونید از چی حرف میزنم؟
      از پسرای بد بختی که تو این جامعه پر از فحشا و گناه میخوان پاک باشن اما حاشا که پاک بودن چقدر سخت شده شاید تعجب کنید که چی دارم میگم اما خوبه که بدونید غریزه جنسی در مردان و زنان متفاوته و قدرت اون در مردان صد برابر زن هاست برای همینه که اسلام به پوشش زن توجه بیشتری داره هرچند که بله در قران قبل از فرمان حجاب دستور حفظ نگاه به اقایان داده شده و شما خواهر گرامیتوجه داشته باشید که بی حجابی زن ها در جامعه با پسر ها چه میکنه اما به جرئت میتوان گفت بی حجابی مرد ها در جامعه اثر به این شدیدی رو نداره
      هرچند که بله من هم با شما موافقم که شیوه پوشش صحیح به مردان هم باید اموزش داده شود
      حقا که نگه داشتن دین واقعا مث نگه داشتن زغال کف دست میمونه

  • دختره خفه شد تو چادر , با مانتو هم حجاب کامل گناه نیست . زنان را اذیت نکنید که از جبرییل پیام به رسول خدا سفارش در مورد زنان شد که رسول خدا گفت : جایز نیست برای مرد که به زن خود حتی اوف بگوید .
    حواستون باشه ها زن ها خیلی برای خدا عزیزن پس نزارید ثواب هاتون با اوف گفتن از بین بره .

افزودن ديدگاه