google کشف حجاب 5 | حجاب برتر
Find Me Here
10 ژانویه

کشف حجاب ۵

مجموعه: متن

آخرین مقاله از سلسله مقالات حجاب برتر در مورد کشف حجاب که به پیامدهای کشف حجاب می پردازد

چاقچور و پیشتازی مشروطه

پیامدهای کشف حجاب

یکی از نتایج استقلال مالی بود که از جمله عواقب آن:
• نقش اصلی زن به عنوان پرورش کودکان و ساختن نسل های آینده و در حالت کلی نقش مادر بودن به فراموشی سپرده شد.
• احساس بی نیازی زن به شوهر باعث می شد که او حاضر نباشد که روابط عاطفی گرمی با شوهر خود داشته باشند و گاهی زن خواهان استقلال در روابط جنسی نیز می شد. این مسئله موجب افزایش میزان طلاق و جدائی بوده است. (لازم به ذکر است اشتغال زنان در ادارات و مؤسسات دولتی در صورتی که با حفظ شئونات اسلامی و انسانی و شخصیت زن همراه باشد اشکالی ندارد اما در زمان پهلوی استقلال زنان مقارن با کشف حجاب بود که یک حرکت کورکورانه و تقلیدی از غرب و ترکیه و تنها ارضاکننده تمایلات مستبدانه حاکمان بود.[pullquote]نقش اصلی زن به عنوان پرورش کودکان و ساختن نسل های آینده و در حالت کلی نقش مادر بودن به فراموشی سپرده شد.[/pullquote] از پیامدهای ناگوار کشف حجاب و تشبه به فرهنگ انحرافی غرب فرهنگ انحرافی غرب، رواج معاشرت های آزاد دختران و پسران و زنان و مردان بوده است.
• پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کشف حجاب
سست شدن بنیان خانوادگی و پیوندهای زناشویی و در نتیجه افزایش میزان طلاق و در پی آن گسترش فساد و فحشا،بی بند و باری، عدم مسئولیت پذیری، بحران های اخلاقی و روانی، از بین رفتن امنیت ناموسی در اجتماع به واسطه ارتکاب جنایات عشقی و جنسی، از جمله پیامدهای منفی کشف حجاب است.
• پیامدهای اقتصادی کشف حجاب
علاوه بر آن زن هنرمند ایرانی که هنر از دستانش می بارید و به اقتصاد کشور نیز کمک شایانی می کرد هنر گرانبهای خودرا صرف خودنمایی برای به نمایش گذاردن مدهای مختلف و انواع و اقسام لوازم آرایشی وارداتی ساخت که از کوچه و خیابان گرفته تا محل کار حوزه نفوذ خود را می گستراند این در حالی بود که مدعیان بی حجابی و طرفداران رفع حجاب معتقد بودند :«یکی از نتایج رفع حجاب بروز یک انقلاب بزرگ در طرز آرایش و لباس پوشیدن زن ایرانی بود که بعدها در اقتصاد و تجارت کشور اثرات مهمی بر جای گذاشت و سیل انواع جدید واردات را به کشور سرازیر کرد.»(۱)
• پیامدهای سیاسی کشف حجاب
ورود زنان به صحنه های اجتماعی در حالی که همانند مردان از ابتدایی ترین حقوق انسانی مانند حق انخابات آزاد محروم بودند، ماهیتی جز فریب نداشت. مخالفت امام خمینی (ره)با تصویب نامه آمریکایی، نه مخالفت با آزادی زنان، بلکه مخالفت با عوام فریبی رژیم بود. همچنان که اعلام داشتند: «ما با ترقی زنها مخالف نیستیم ما با این فحشا مخالفیم، با این کارهای غلط مخالفیم . مگر مردها در این مملکت آزادی دارند که زنها داشتند؟! مگر آزادی زن با لفظ درست می شود؟!»(۲)
یا جای دیگر می فرمایند: «ما می گوییم زنها را به اسم آزادی و ترقی به فساد نکشید و منحرف نسازید. شما حساب کنید در این بیست و چند سالی که از این کشف حجاب مفتضح می گذرد چه چیزی عاید زنها شده، چه چیزی عاید مردها شده و چه چیزی عاید این مملکت گردیده است.»(۳)
در واقع رژیم برای این منظور از زنان، بهترین و بیشترین استفاده را برد. رژیم تا جبهه ی زنان را در کنار خود داشت هرگونه حرکت سیاسی را به نفع خود به پایان رساند و هر فرد انقلابی را سرکوب کرد؛ اما زمانی که زنان به خود آمدند و شعار بازگشت به خویشتن خویش سر دادند جبهه ی مردان به پیروزی رسید. [pullquote]رژیم تا جبهه ی زنان را در کنار خود داشت هرگونه حرکت سیاسی را به نفع خود به پایان رساند و هر فرد انقلابی را سرکوب کرد[/pullquote] در حقیقت این زنان بودند که با بازگشت دوباره به سوی حجاب شرایطی را فراهم آوردند تا مردان انقلاب کنند و از این زمان به بعد بود که رژیم ستم شاهی بزرگترین برگ برنده را از دست داد. به ثمر رسیدن شعار آزادی خواهی جامعه ایرانی به دست زنان تحقق یافت و به دست مردان پیش رفت. البته فراموش نمی کنیم که این بیداری را مذهب پدید آورده بود.
جریان کشف حجاب در دوره پهلوی دوم در واقع به رفع حجاب رسید. به طوری که فرهنگ برهنگی، همراه با برهنگی فرهنگی، جوانان را که سرمایه کشور بودند به عیاشی دعوت می کرد. در نتیجه فرهنگ هیپی گری، بی بند وباری، هرزگی، ویرانگری، در اجتماع رو به رشد نهاد.
۱- زن روز، شماره ۴۰۵، یازدهم دی ما ۱۶۴۴
۲- امام خمینی، صحیفه نور، ج اول، ص۸۰
۳-روحانی، حمید؛ بررسی و تحلیلی بر نهضت امام خمینی(ره)؛ ص۲۰۰؛ و : صحیفه نور، ج اول، ص۱۹

 

۰ دیدگاه
  • اینو راست گفتین . الان تو امریکا زنان موهاشون رو کوتاه میکنند و کت و شلوار میپوشند که جلب توجه نکنند و واقعانم نمیکنن . نمیشه ایرانم اینجوری بشه مثلا زن موهاشو کوتاه کنه لباس گوشاد هم بپوشه ؟
    یک جا خوندم گفته بود اگه زن چادری بفهمه که با چادر باعث تحریک میشه باید چادرشو در بیاره

  • توی سوالات شرعی خوندم گفت اگه زن بفهمد که چادر باعث میشود که جلب توجه بیشتری و نگاه هارو به سوی خودش میکشاند باید چکار کند ؟ گفتند باید در بیاورد (نه که که برهنه بشه) منظور مانتو.

افزودن ديدگاه