google کلیپی درباره کشف حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
07 ژانویه

کلیپی درباره کشف حجاب

مجموعه: فیلم

کلیپی درمورد شرح اتفاقاتی که درباره حجاب در ایران می افتد. از دوره رضاشاه و کشف حجاب تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران

شب عید نوروز سال ۱۳۰۶، تاج الملوک ملکه ایران به همراه دخترانش وارد حرم حضرت معصومه می شوند درحالی که حجاب ندارند و این خبر به سرعت در شهر پخش می شود. طلبه ای جوان به سمت زنان می روند و سعی می کند آنها را به بیرون راهنمایی کند اما با برخورد توهین آمیز ملکه مواجه می شود. یکی از دخترهای شاه می گوید پدرم ، بزرگ شما را هم ادب می کند.

فردای آن روز رضاشاه با رفتن به قم، آیت الله بافقی، بزرگ حوزه علمیه قم را به شدت مضروب می کند و می گوید: حجاب زن و بچه من و بقیه رعیت به تو مربوط نیست! چندسال بعد مجله ای به نام زنان چاپ شد که معلوم شد هزینه های آن توسط رضاشاه پرداخت می شده.

سفر شاه به ترکیه و تحت تاثیر قرارگرفتن. در ۱۷دی ماه قانون کشف حجاب را صادر کرد. در اولین راه، وزارت خانه ها می بایست جشن هایی را با حضور زنان بدون حجاب برگزار می کردند. پس از آن از حضور دختران بدون حجاب در مدارس جلوگیری می شد. دستور داده شد تا سربازان به هر عنوانی، چادر از سر زنان بکشند.

نکته جالب به زن آتاتورک برمی گردد. رضاشاه، همسر آتاتورک را ندیده بود که باحجاب کامل در کنار او بوده است. به نظر می رسد که نسخه رضاشاه از روی نسخه آتاتورک کپی کرده بود و اورجینال نبود. رضاشاه با زور بیشتری این قانون را اجرا می کرد.

این تصمیم مانع تحصیل زنان آن دوران شد. تا اینکه با تبعید رضاشاه این قانون هم تبعید شد. با پیروزی انقلاب اسلامی، زنان و دختران ایرانی این فرصت را یافتند تا با حجاب کامل به خدمت به کشور بپردازند و ثابت کنند که حجاب، مانع هیچ فعالیتی نمی شود.

[tabs][tab title=”دانلود با کیفیت خوب”]دانلود کلیپ با حجم ۲۳٫۸ مگابایت[/tab] [tab title=”دانلود با کیفیت متوسط”]دانلود کلیپ با حجم ۱۸٫۵ مگابایت[/tab] [tab title=”دانلود نسخه مخصوص موبایل”]دانلود کلیپ با حجم ۱۴٫۵ مگابایت[/tab][/tabs]

Video: کلیپی درباره کشف حجاب

کلیپی درمورد شرح اتفاقاتی که درباره حجاب در ایران می افتد. از دوره رضاشاه و کشف حجاب تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران
۰ دیدگاه
  • خب برای اون طلبه یه چیز عجیب بوده بی حجابی.
    به قول اقای ماندگاری شاید یه امریکایی با دیدن مو زن تعجب نکنه ولی من روحانی تعجب کنم.
    راستی اگه مانتو هم قبوله در اسلام پس چرا حرم بدون چادر راه نمیدن؟
    ولی مردان را با لباس های چسب و استین کوتاه راه میدن ؟
    خودم با بچه های مدرسه رفته بودم همه ی دخترا در مورد اندامشون حرف میزدن مثلا چه بازوهای سفیدو تحریک امیزی داره و …
    اخه این درسته?

افزودن ديدگاه