google انتقاد به تبلیغ حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
07 ژانویه

انتقاد به تبلیغ حجاب

مجموعه: متن

دومین نوشته توسط کاربران وب سایت حجاب برتر

حجاب = حیا
ما یادمون نباید بره برخی از تبلیغاتِ موجود در کشور متأثر از فرهنگ تهران و تولید شده برای فرهنگِ تهرانه . پس نباید از این تبلیغات تو بقیه ی شهرها استفاده کرد و نباید از اونها حمایت کرد و نباید از اون ها تاثیر گرفت . یکی از تبلیغات ها اینه که یک خانم جوان رو میارن ، یک چادر سرش میکنن و یک عکس ازش میگیرن و بعد شروع میکنن انواع و اقسام طرح ها و بنرها و پوستر ها رو با استفاده از این عکس میزنن . اما مفهوم این تبلیغات چیه ؟ این تبلیغات داره میگه “ظاهرِ جذابِ این خانم بخاطرِ چادر (حجاب) است پس اگر میخواهید جذاب شوید چادر بپوشید” . پس هدف از چادر پوشیدن (حجاب) جذاب شدنه نه چیزِ دیگه ای . پس وقتی هدف جذاب شدن باشه اگه بهتر از حجاب برای جذاب شدن بود ، حجاب کنار گذاشته میشه . یعنی این تبلیغ حجاب ، ضد تبلیغ عمل میکنه برای ماهیتِ حجاب . شاید یک درمان موقت برای عده ای خانم هایِ تهرانی باشه اما این مجموعه عکس ها باید در یک مجموعه کار معنی پیدا کنه و الا همون یک ذره کاری رو هم که میکنه دیگه انجام نمیده . بر فرض وسیله ی جذب بودنش باید برنامه ای برای بعد از جذب باشه که نیست ! پس علاوه بر ذاتِ مشکل دارش ، نه تنها درصدی سود هم نخواهد داشت ، بلکه در بلند مدت تماما ضرر میشه ! چون با این حجمِ تبلیغ و حمایت یک قشر از مذهبیون از این تبلیغ ، نسلِ آینده با این فرهنگ بار خواهند آمد که ” جذابیت اصل است و چون ما میخواهیم جذاب شویم ، حجاب میکنیم ” .
پیش فرض های نوشته ی بالا :
اول:جذاب بودن حجاب با ماهیت حجاب مشکل داره .
دوم:تهران شهریه که هدف عده ی زیادی از دخترانش که کم هم نیستن ، جذابیته.
راه حل :
بر فرضِ درست بودنِ کارِ کسانی که این تبلیغات رو انجام میدن ، منحصرا این تبلیغات برای چند شهرِ خاص مثلِ تهرانه ! نه کلِ شهرهای ایران.
باز هم برفرضِ درست بودن این تبلیغات ، باید آگاه سازی بشه و بیشتر از این تبلیغاتِ صحیحِ عفاف و حجاب انجام بشه که قشرِ مذهبی رو دستخوشِ آسیب نکنه !
خواهشا از این نوع تبلیغات تاثیر نپذیریم!

۰ دیدگاه
  • سلام
    عالییه
    من دقیقا این نظر را دارم
    هرچی هم تو افسران خودمون به بچه ها میگم فایده نداره
    البته من با تفاوت قائل شدن برای تهران موافق نیستم
    از نظر من حجاب فقط یه کلمه س
    پوشیدگی
    به این پست من نگاه کنین
    http://www.afsaran.ir/link/434930
    یا علی

افزودن ديدگاه