google باحجاب ها دخترترند | حجاب برتر
Find Me Here
27 دسامبر

باحجاب ها دخترترند

مجموعه: متن

بسیاری از دختران، به خاطر حس جلوه گری شان که البته غریزی نیز هست سعی می کنند تا خود را به دیگران نمایش داده و تأیید آنها را جلب کنند…

باحجاب ها دخترترند

وقتی شمار بسیاری از مردم دچار گناه یا مشکلی می­شوند، باید این نکته را در نظر گرفت که تنها راه مقابله و مبارزه با این مشکل، توصیه و نهی ­های مستقیم نیست، اگر چه راه نهی و توصیه­ ی مستقیم را هم نباید فراموش کرد و انکار نمود. ولی در کنار تبلیغ­های ساده و مستقیم، باید به پیچیدگی­های مخاطب هم نیم­ نگاهی انداخت و متناسب با علت گناه کردنش، با او صحبت کرد و هدایتش نمود.
بدحجابی نیز چنین است. نباید نحوه ­ی ترویج حجاب در جامعه به گونه ­ای باشد، که گویا همه­ ی دخترهای بدحجاب این مرز و بوم، از بدحجابی­شان کاملا خرسند و خوشنودند و با افتخار و احساس رضایت سرشار به بدحجابی­شان می­بالند. مگر همه ی جوان­های بی­ نماز چنین ­اند؟ مگر هر جوانی که عادت به نگاه با گناه دارد، با رضایت خاطر به کارش ادامه می­دهد و از خودش کاملا راضی است؟ پر روشن است که چنین نیست. بسیاری از دختران بدحجاب هم از بدحجابیشان راضی نیستند و به حال دختران باحجاب غبطه می­خورند. البته وجود گونه­های دیگر بدحجابی و بی­حجابی را هم انکار نمی­کنم. اما آن چه می­خواهم بگویم، این است که همان گونه که عوامل بدحجابی بسیار است و گناه دختران بدحجاب، به یک اندازه نیست، راه و روش و لهجه­ ی سخن درباره ­ی حجاب و توصیه به حفظ حجاب هم نباید یک جور باشد.
علت بسیاری از بدحجابی­ ها غریزه ­ی جلوه ­گری دختران است.[pullquote]علت بسیاری از بدحجابی­ ها غریزه ­ی جلوه ­گری دختران است.[/pullquote] بسیاری از دختران، به این علت بدحجاب هستند که می­ خواهند زیباییشان را به رخ بکشند. دختران از نمایاندن حُسنشان لذت می­برند، و از به دام انداختن دل جوانان کیف می­کنند. از طرف دیگر خداوند در آفرینش­شان هر چه ظرافت و زیبایی بود به کار انداخت و آنها را از همه­ ی مهارت­های دل­بری و عشوه ­گری بهره­ مند ساخت. در چنین شرایطی بدحجابی و هر آن چه که در جامعه می­بینی چندان دور از انتظار نخواهد بود. اینها صفاتی است که خداوند بر اساس حکمت خود در نهادِ دختران نهاد و هیچ راهی برای مبارزه با آنها قرار نداد.
دختران باحجاب چگونه با حجاب شدند؟

اما اینجا سؤالی به نظر می­رسد که شاید برای دختران بدحجاب به صورت جدی­ تر مطرح شده باشد، و آن این است که چطور می­شود یک دختر، به ویژه اگر دختر زیبارویی باشد، بدون آرایش و با حفظ کامل حجاب در جامعه حاضر می­شود؟ این دختر باحجاب چه روحیه و چه عالم مرموزی دارد که حتی با دور دیدن چشم اولیایش به حجابش دل بسته است؟
یکی از مهم­ترین فرق­ های دختران باحجاب، با دختران بدحجاب این است که دختران باحجاب، دختر­تر و در میل و گرایش­ های دخترانه نیرومندترند. [pullquote] دختران باحجاب، دختر­تر و در میل و گرایش­ های دخترانه نیرومندترند. [/pullquote] چیزی که انسان را خراب، و برای گرفتار شدن در گناه، آماده می­کند، بی­ توجهی به کشش­ها و گرایش­های خود است. تا انسان به خواسته­ ها و میل­های خود توجه نکرد، در میل­های خود قناعت خواهد ورزید و رفته رفته زندگی­ اش به گناه خواهد کشید.
ما می­دانیم که همه ­ی انسان­ها راحتی و آسایش را دوست دارند. برخی به همین دلیل، راحت­ طلب می­شوند و زندگی خود را به بیهودگی می­گذرانند. اما کسی که راحت­ طلب­ تر باشد و به فکر آسایش و آرامش عمیق­ تر و ماندگارتری است، به کار و تلاش و فعالیت مشغول خواهد شد.
داستان زیبایی ­دوستی دختران نیز همین است. هر چه یک دختر به زیبایی­اش بیشتر اهتمام بورزد، دست به کارهای بیشتر و سخت­ تری در راستای آرایش خود خواهد زد. او حتی حاضر است یک ساعت صورت خود را با ماسک زجر دهد تا به زیبایی طبیعی­ تر و ماندگارتری برسد. گاهی سالن آرایش به شکنجه ­گاه شبیه می­شود تا چند صباحی این دختر پوست بی­ مویی را تجربه کند. وبالأخره برخی دختران با پذیرش هزینه­ های کلان، حتی حاضر می­شوند بینی خود را عمل کنند و با همه­ ی درد و خطر آن بسازند. این همه کارهای زجرآور و گاه چندش­آور، به خاطر زیبایی­های چند روزه یا چند ساعته تحمل می­شود؛ یعنی زیبایی برای انسان­ها و به ویژه خانم­ها این­قدر مهم است.[pullquote]در نگاه یک زن باحجاب، سراسر دنیا سالن آرایش است و حجاب، ماسک خوشایند و کم ­آزاری است که اثری چنین ماندگار و جاوید بر صورت زن به جای می­گذارد[/pullquote] خانم­های باحجاب هم درست همین روش را دنبال می­کنند. اما نگاهشان دقیق­ تر و کامل­تر است. اگر دختران بدحجاب آرزو دارند تا حدود چهل سالگی زیبا بمانند، دختران باحجاب، به فکر زیبایی جاوید هستند. آنها به فکر دل­بری از همه ­ی عالم و هستی هستند، نه چهار جوان خیابانی. در نگاه یک زن باحجاب، سراسر دنیا سالن آرایش است و حجاب، ماسک خوشایند و کم ­آزاری است که اثری چنین ماندگار و جاوید بر صورت زن به جای می­گذارد.

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ حجاب اسلامی[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • سلان به وبلاگ بنده هم سری بزنید.

  • سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/27349
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.irinfo@ammarname.ir
    یا علی

  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام
    با افتخار معرفی و لینک شدید.
    و من الله توفیق
    سایه مقام معظم رهبری مستدام باد

  • خدایا ایا پسران بی حجاب را میبخشی ؟
    من که نمیبخشم چون منو خیلی به گناه انداختند .(این حرف تمام دختران دبیرستانی است)

  • اشتباه میکنید , بی حجابی زن از روی خواستن راحتی است .
    شما پسران یک روز فقط یک روز با مانتو و مغنعه و شلوار و چادر و هد بیاین بیرون بعد نظر بدید .
    پس بی حجابی زن معنای جلوه گری نداره , معنای ازادی داره میخواد اونم کله اش هوا بخوره .
    اگه قراره حجاب رعایت بشه باید دو طرفه باشه , نه اینکه زن رو با چادر بپیچید بعد مرده با شلوار تنگ و تیشرت استین کوتاه تو جامعه بیاد کسی هم کاریش نداشته باشه , ظالمان .
    حالا کشتی کج و والیبال هم به کنار که مردان حتی الت تناسلی شونم مشخصه . فکر میکنید خدا راضیه ؟ مرد اینقدر بی حیا .؟ مگه اینجا جمهوری اسلامی نیست ؟
    چرا اجازه میدید مردان تو شبکه ها اینطوری ظاهر شوند ؟
    روز قیامت خداوند تنتون رو با اتیش بسوزونه .
    بابا عادی لباس بپوشید مثل بلوز شلوار , اینجا ایرانه , امریکا که نیست همه چشم و دلشون سیر باشه .
    ایرانه زن و مرد با دیدن هم تحریک میشن باید حد رو رعایت کنند .
    تو امریکا چون کسی به کسی کار نداره حالا حجاب هم نداشتی کسی با دیدن مو و لباس استین کوتاه تحریک نمیشه گناه هم نداره .

    • امید وطن دوست

      بیشترین راحتی زمانی است که انسان برهنه باشد درحالی که در هیچ کشوری این مسئله پذیرفته شده نیست. ضمن اینکه ما نگفتیم که زنان به خودشان سخت بگیرند و خودشان را آزار دهند آنها می توانند با پوشیده ترین لباس ها هم راحت باشند. اتفاقا هدف از طراحی لباس های اسلامی جدید هم همین است

  • خدایا مردان هیچ جامعه ای رو بی حیا و بی غیرت نکن

  • پس لطف کنید اینقدر زنان و دختران ۲ ساله رو با چادر نکشید و بازی اونو با چادر نگید.
    مانتو هم خوبه نه؟پس چرا چادر؟اونم سیاه که پیغمبر مکروه دونستند .
    لباس مجلسی مشکی یا کفش مشکی میپوشند اون برای ۳ ساعته نه هر وقت میرن بیرون.
    زن داداشم میگفت اون موقع ها کفش فوتبالی سفید پوشیده بودم منو سر جلسه راه ندادنo_O
    این یعنی چی؟
    نمیدونم چی بگم.ولی حالا راحت شده دیگه کسی به خاطر یه کفش …….

    • امید وطن دوست

      هیچ کس، فردی را مجبور به پوشیدن چادر نمی کند. در نظر اکثریت قریب به اتفاق فقها، زنگ مشکی چادر مکروه نیست گرچه ایشان از استفاده از رنگ های دیگر منع نکرده اند. یک روستایی هست که تمامی زنانش اصلا رسم دارند چادر سفید می پوشند یعنی اصلا چادر سیاه ندارند…

افزودن ديدگاه