google نحوه امربه معروف در مسئله حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
17 دسامبر

نحوه امربه معروف در مسئله حجاب

مجموعه: صوت

هم حجاب واجب است و هم نماز واجب است و باید امر به معروف و نهی از منکر است.

شرایطی باید مراعات شود:

۱- معرفت: ابعاد مختلف آن منکر را بشناسد.

۲- احتمال تاثیر بدهد

۳- مفسده ای نداشته باشد. که ممکن است جانی و آبرویی و غیره باشد.

۴- بداند که این فرد می خواهد کار را تکرار کند مثلا ممکن است گاهی آن فرد انجام دهنده منکر متنبه شده باشد.

اول از همه باید با رفتار او را نهی از منکر کرد مثلا برای او یک مقنعه بفرستد یا روابطش را طوری سرد کند که او بفهمد به خاطر بدحجابی اش است. سپس تذکر زبانی که آن هم باید امر و نهی باشد نه موعظه و این حرف ها. باید گفت حجابت را مراعات کن این هم مرتبی دارد وقتی به آرامی می توان این را انجام داد نباید به تشر متوسل شد. سپس اگر تاثیر نکرد، می تواند جلوی او را بگیرد البته اگر به جان و جسم او آسیبی نرسد.

ادب امربه معروف و نهی از منکر

نباید خودش را بالاتر ببیند. خودش را مانند یک طبیب باید ببیند. ممکن است آن بدحجاب نسبت به این آمر به معروف بیشتر نزد خداوند محبوب باشد. باید با جدال احسن و زبان ملایم این کار را کرد.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود صحبت های حجت الاسلام محمدی با حجم ۷۰۰ کیلوبایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • امر به معروف و نهی از منکر را باید کسی بگوید که خود نیز به ان عمل میکند:-)

  • بااحترام عرض میکنم اگرقرارباشدمفسده جانی وابرویی نداشته باشد پس امام حسین ع که هم جان خودوهم ابروی خودرادراین راه فدا کردند کاراشتباهی بوده؟شرمنده ولی اگرقرارباشدهمه بسنجن که ایا ابروم درخطرمی افته یامثلن جانم درخطرمی افته پس این قضیه بایدبه کلی منتفی شود.چون به یک خانوم بدحجاب بابهترین روش هم امربه معروف کنیم بازهم وسطجمعیت چنان جوابی به انسان میدهندکه انسان انگشت نما میشودوپس بایداین جابگیم ما ابرومون دراون جمع اهمیت بیش تری دارد ؟نه خیر درروزروشن حکم خداوند وخون شهیدان زیرپاگذاشته میشه اون وقت مابیام ترازوبزاریم ببینیم یه وقت ابرووجونمون به خطرنمی افته؟

  • پس این همه شهیدامربه معروف ونهی ازمنکرکاراشتباهی کردن حتمن

افزودن ديدگاه