google زنان ایرانی ، الگوی جهانیان | حجاب برتر
Find Me Here
03 دسامبر

زنان ایرانی ، الگوی جهانیان

مجموعه: متن

لباس های متحدالشکل پلیس زن مسلمان اندونزی به چالش جدیدی برای این قشر از افرادی که به دنبال داشتن حجاب هنگام فعالیت هستند، منجر شده است. پلیس اندونزی قرار است برای ساماندهی این لباس ها از ایران نیز الگوگیری کند.

پلیس اندونزی

پس از چند سال تلاش براساس مصوبه ای که رییس پلیس اندونزی اواخر آبان ماه اعلام کرد زنان مسلمان پلیس در این کشور می توانند هنگام فعالیت تخصصی خود حجاب داشته باشند.
به گزارش ایرنا، هزینه پوشش متحدالشکل زنان پلیس مسلمان هم اکنون روزانه در رسانه های اندونزی مطرح شده و مقامات مختلف در این زمینه اظهارنظر می کنند.

هفته گذشته نیز تعدادی از پلیس های زن اندونزی با لباس های فرم طراحی شده در اماکن عمومی ظاهر شدند، اما هزینه تهیه این لباس ها به یک مساله تبدیل شده و پلیس زیربار خرید لباس های فرم برای این قشر از همکاران خود نمی رود.

پلیس های زن مسلمان در اندونزی از ۲۸ آبان ماه مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت های اداری شده بودند. این گروه از نیروهای پلیس از هشت سال پیش براساس قانونی مجبور به کشف حجاب هنگام فعالیت های حرفه ای شدند. [pullquote]پلیس های زن مسلمان در اندونزی از ۲۸ آبان ماه مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت های اداری شده بودند[/pullquote]

گروه های اسلامی و حقوق بشری مدت ها از اداره ملی پلیس اندونزی درخواست می کردند قانون ممنوعیت استفاده حجاب از سوی نیروهای پلیس زن این کشور را لغو کند.

ژنرال ˈسوتارمانˈ رییس پلیس جدید اندونزی پس از این فشارها، پوشیدن روسری را حق انسانی افراد دانست، بنابراین به زنان پلیس اندونزی اجازه داد از روسری استفاده کنند، اما وی تاکید کرد پلیس بودجه ای برای خرید روسری پلیس این کشور ندارد و زنان پلیس می توانند خود برای خرید روسری اقدام کنند.

اکنون پس از سال ها تلاش جامعه اسلامی و زنان پلیس برای داشتن حجاب، با مشکل بودجه مواجه شده اند و این امر مورد انتقاد رهبران دینی و برخی مقامات نیز قرار گرفته است.

معاون فرمانده پلیس اندونزی امروز در آخرین اظهارنظر خود در این باره، گفت: تاکنون مقرراتی برای داشتن حجاب توسط زنان در پلیس وجود نداشته است، اما خرید اسلحه گرم در قانون وجود دارد.

وی گفت هم اکنون نیز به دلیل مقررات ممکن است قانون برای هماهنگ کردن لباس ها با تاخیر اجرا شود.

ˈبهایانگاراˈ گفت که تاکنون پیشنهادهای مختلفی از طرف احزاب دریافت شده و استفاده از روسری حق یک شخص است.

اما گزارش های رسیده از اندونزی حاکیست پس از تصویب این قانون و اعلام اینکه پلیس هزینه خرید لباس برای حفظ حجاب زنان محجه را به دلیل اینکه در قانون دیده نشده پرداخت نمی کند، زنان پلیس هر کدام برای حفظ حجاب نسبت به خرید لباس هایی اقدام می کردند.

رسانه های اندونزی گزارش دادند که زنان پلیس طی چند روز برای خرید لباس های مختلف به منظور حفظ حجاب خود اقدام کردند و مغازه داران نیز از افزایش فروش خود خبر دادند. [pullquote]زنان پلیس طی چند روز برای خرید لباس های مختلف به منظور حفظ حجاب خود اقدام کردند [/pullquote]

پلیس پس از این جریان با ناهماهنگی در شکل لباس ها مواجه شد و این کار متوقف کرد و اکنون تاکید می کند بدنبال یک مدل لباس متناسب با نیازهای زنان پلیس مسلمان است.

پلیس اندونزی هم اکنون اعلام کرده است می خواهد از لباس های فرم پلیس زن در ایران و دیگر کشورهای اسلامی الگوبرداری کند.

 

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه