google حجاب ، حق الهی | حجاب برتر
Find Me Here
29 نوامبر

حجاب ، حق الهی

مجموعه: صوت

سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی درباره حق الله بودن حجاب

اگر در یک روایتی درباره معراج آمده است که فلان صنف به فلان عذاب مبتلایند به این معنا نیست که مردانی که به آنها مربوط هستند معذب نباشند. چه اینکه برعکس این نیز هست یعنی اینکه ذکر هریک از دو طرف، برای شامل شدن دیگری نیز کافی است. منتها زن باید این مسئله را حس کند که حجاب او تنها مال او نیست که بگوید من از حق خودم منصرف شدم. حجاب زن برای مرد نیست که مرد بگوید من راضیم. حجاب زن برای خانواده نیست که کسی بخواهد رضا دهد. حجاب زن، حق الهی است.

در غرب می بینید که زنی در غرب دچار گناه شد، دادگاه اگر شوهر راضی باشد پرونده را مختومه می کند. حرمت زن نه مال خودش است نه مال شوهرش نه مال فرزندانش؛همه این افراد هم اگر در اسلام رضایت بدهند باز قرآن راضی نخواهد شد چون حرمت زن به عنوان حق اله مطرح است.خداوند زن را با عاطفه آفرید که آورنده پیام محبت و رقت باشد و اگر به این سمت نرود به آن سمتی خواهد رفت که اکنون غرب رفته است. کسی حق ندارد بگوید من رضایت دادم. از اینکه قرآن می فرماید هر گروهی راضی بودند شما حد را جاری کنید یعنی همین و این مسئله برداشت می شود.

زن به عنوان امین حق الله در قرآن مطرح است. یعنی این جایگاه و حیثیت را که حق خداوند است به زن داد و فرمود به صورت امانت این را نزد خود نگه دار.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود سخنرانی آیت الله جوادی آملی با حجم ۷۰۰ کیلوبایت[/tab] [/tabs]

 

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه